Gå til innhold

Uff jeg sliter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

....Har vært røykfri i 7 mnd nå....og i dag kom et voldsomt sug på røyk.Har ikke hatt dette tidligere og nå kom det.Har termin om 4 uker og har bestemt meg for at jeg skal klare dette.Men gud som suget rir meg.

Har en pakke sigg liggende i en skuff og tror jeg har vært å sett på den minst 100 ganger bare siden jeg sto opp...ååååååååååååå hvorfor skulle dette komme nå??????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ekke enkelt det derre ... Har det på samme måte selv, men er fast bestemmt på at jeg ikke skal røre røyk så lenge ungen er i magen =o) Det jeg pleier og gjøre er feks blir jeg veldig dugen så spiser jeg heller litt melon eller frukt jeg da, d hjelper for meg ivertfall..

Vet ikke om noen andre tips jeg kan gi deg des... =O(

Skrevet

Hjelper lite å spise for meg.Er bare så fortvila over at dette skal komme over meg nå......Men takk for forslaget......

Skrevet

Se dette for deg: Inne magen din nå så ligger det en baby med bollekinn og kanskje hår på hodet som er klar til å komme ut. Den koser seg og har det ganske trangt nå. Kanskje den sover akkurat nå?

Så tar du deg en røyk...og babyen rynker på nesa og så begynner den å hoste! Og du kjenner det...Skal den ikke gi seg snart? Nei, det tok sin tid- hoster fortsatt...

Skikkelig kjipe bilder å virkelig se for seg, ikke sant? Skulle nok hjelpe på suget det:-))) Prøver ikke å være kjip- du har min sympati og tenker selv med lengsel av og til på en røyk. Men stå i mot- du klarer det helt sikkert! Husk at den røyken ville ikke smake godt en gang (for den første etter så lang tid gjør ikke det) og du ville bare sitte der med dårlig samvittighet og angre.

Tror disse tingene kommer opp igjen nå fordi vi begynner å bli himla klare for å være alene i vår egen kropp igjen! Pluss tanken på kombinasjonen sol, varme, pils og røyk:-)

Skrevet

Jeg skal nok stå i mot røyken ja,men er bare så overaska over at suget kom nå etter 7 mnd og ikke før.Har ikke hatt sug før.

Er jo tragisk å slite med dette nå...

Men nei jeg skal ikke røyke!!!!!!!!!!

Skrevet

Bare en liten digresjon...

Jeg røyker ikke selv, så jeg vet så lite om det, derfor spør jeg da..

Det virker som dere har tenkt å ta en røyk så snart barnet er ute. Men er det ikke skadelig og røyke mens man ammer, som det er mens man er gravid da?

Skrevet

Kast røykpakken du har i skuffen......

Skrevet

eg har hatt d akkurat likens! eg har vært røykfri sia eg fikk vite at eg va gravid ca uke 4 har 2 uke igjen no og røyksuget har aldri vært så jævli! vest du har vedovn så hiv røykpakken i den å tenn på det e ikkje verd å bynne å røyke igjen no! det e no og ut at babyen treng alt av energi du har å gi den!

BE STRONG=)

Skrevet

Ikke like ille, men det er jo ikke akkurat lurt da heller. Når mor ammer vil i det minste barnet klare å kvitte seg med endel av de skadelige stoffene (ikke alle, men noen) og ikke alt går over i melken. Når en er gravid går alt over til barnet og barnet har ikke noen mulighet til å kvitte seg med de skadelige stoffene og får også nedsatt oksygentilførsel når mor røyker (noen mener dette gir barnet en følelse av å bli kvalt hver gang mor tar en røyk). Så ingen av delene er bra, men røyking og amming er i det minste hakket bedre.

Skrevet

Røykpakken jeg har liggende er den beste motivasjonen min til å la være å røyke syns jeg.

Og NEI jeg har ikke tenkt til å begynne igjen etter fødsel.Men man vet jo aldri.

Skrevet

Er det ikke egentlig likegreit å slutte å røyke når man allerede har vært røykfri i sju mnd? Ikke for å være snerpete altså, men det er jo ikke den beste vanen å ha, særlig ikke med en liten unge i huset... Har man klart seg uten røyk i sju mnd er man et GODT stykke på vei, dvs du er ikke fysisk avhengig lengre vil jeg tro.

Skrevet

Du kan jo lukte litt på dem? :)

Evnt tenne opp en og lukte... Om det ikke fører til tilbakefall og at du røyker opp hele pakka, da. Blir vel kanskje tøffere å stå imot om du gjør det?

Altså; tenn på en, lukt av hjertens lyst og kast dem etterpå ! :D

Skrevet

Nei pakka skal få ligge i skuffen utent og greie.Har ikke tenkt å begynne igjen.Synes det hjelper å bare se på dem når suget blir for stort.Men takk for motivasjon jenter.Dere er enestående!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Til den som mente at det virket som om vi skulle begynne å røyke igjen så snart babyen er ute: Hæ? Skrev jeg det noe sted?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...