Gå til innhold

Hvorfor er det sååå viktig med full liggestilling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er manges kriterier til valg av vogn, men ungen sover da ikke så mye i vogna at det er skadelig om den ikke har full liggestilling?

Føler barnet sovner om det er trøtt nok uansett, og det er jo ikke ubehagelig heller å sove "litt" oppreist?

Hmmm....bare tenkte litt på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo litt da, vi f.eks bruker vogna mye til soving, iallefall 2 timer hver dag. kan jo prøve å gjøre ting litt komfortabelt for de små, selv om de ikke stiller så store krav som oss... Virker som mange prioriterer utseende på vogna først og fremst,og komfort i siste rekke. Er vi som må passe på de små ryggene deres ;o)

Skrevet

Til nyfødt vil jeg gjerne ha full liggestilling, men på sportsvogn-delen er det ikke så viktig, for da er babyen mye sterkere i ryggen.

Mange av de som ikke har full liggestilling er basert på "hengekøyer"-prinsipp og det er jo supergodt å sove i. Lillemann sover ihvertfall like godt i Teutonia med full liggestilling som EW Classic med "hengekøye".

Skrevet

barnet mitt sover alle duppene på dagen ute i vogn og tet kan fort bli 6 timer til sammen og da er det viktig at det er mest mulig lik en seng.

Skrevet

Vi har flere vogner. Duo vogna har full liggestilling og der er det et must. Ungen skal jo ligge lengst mulig og jeg tror ikke vi begynte å sette han opp før han var ihvertfall 8 mnd. (og da hadde vi sluttet med bagen 1-2 mnd tidligere).

Vi kjøpte etterpå en tralle og den hadde kun hvilestilling. Utrolig kjekk og grei å ha med, men skal vi noe over lengre tid slik at han må sove i den er ikke det noe særlig. Da må vi ta med den store vogna.

En liten dupp er kanskje greit i den tralla, men å sove skikkelig går ikke. De får jo ikke slappet av på samme måte da.

Så derfor angrer jeg litt på at vi kjøpte den vogna. Ellers kunne vi jo ha kvittet oss med den første, og kun brukt tralla. Nå må vi ha to vogner.

Skrevet

Det hender at barn faktisk kun roer seg når de ligger på magen. (Selv om de fleste i dag blir født med teksta "denne side opp" på magen.) Jeg har ei jente som kun sover på magen, og ho har gjort det siden hun var liten baby. Ho er nå snart 4 år. For ho blei ei vogn uten full liggestilleinng veldig ubehagelig. Tenk på den ubehagelige liggestillinga.

Skrevet

eh hallo!man vil da vel at ryggen til ungen skal belastes minst mulig når de sover vel?likevel om de er sterkere i ryggen et år etter fødselen?

Skrevet

Det er forskjell på vognene her. Det jeg snakker om er hengekøye-typen. Det gir krumning av ryggen. Stol-typen som gir vinkel i hofta belaster på helt annen måte.

Det blir litt som å sammenligen BabyBjørn bæresele hvor hele vekta kommer på hofta, med bæring i slynge/sjal der du får krummning på ryggen og vekta fordeles over hele kroppen.....

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på... Folk lager det til et langt større problem enn det er.

Skrevet

Nyfødte sover best flatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...