jentebabymom Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 skal dere ha mellomnavn på babyen ....jeg holder d hemmelig til fødselen.........
fox`y Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 næi skal ikke d..både jeg og barnefar har 2 navn å syns d blir tungt.. jeg bruker ikke navnet mitt til daglig i d hele tatt og sambo går for kunn fornavn hjem hær i Trondheim.. i Florø bruker de begge navna hans..hehe syns ikke noe om d siste navnet jeg.... men d er fint me mellomnavn da så lenge de klinger godt sammen:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal bare ha navn på babyen som vi bruker. Ikke noe ekstra pynt på papiret. Så hvis det blir mellomnavn er det i tilfelle et dobbeltnavn der begge fornavnene blir brukt til daglig. Av samme grunn har vi valgt å kun ha ett etternavn.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal ha mellomnavn til go`jenta..og har sagt det til folk allerede. Skal oppkalle henne etter min mormor...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Nei, han får et langt navn, så mellomnavn i tillegg blir litt mye.
Vimsa- Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal ha et mellomnavn på vår, det er helt vanlig i Sverige. Mellomnavnet kommer ikke brukes.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Vi skal også ha mellomnavn, tror ikke vi kommer til å bruke det til daglig.
Jeenie Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Ja blir mellomnavn her også, men kun sambo sitt etternavn, så 3 navn totalt!
Gjest Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Vi har dobbelt fornamn (sannsynlegvis) så det blir ikkje mellomnamn - blir litt mykje med fire namn (sjølv om både eg og meksikanaren har det) Men i Mexico vil borna få doble etternamn (to etternamn, ingen mellomnamn) sidan ein må ha med morsnamnet i folkeregisteret der. Mellomnamn er ikkje fornamn altså - det har eg sjekka. Eg trudde det andre fornamnet var mellomnamn men fekk beskjed om at det IKKJE var det då eg søkte om å skifte namn. (Skreiv opp det andre fornamnet mitt som mellomnamn, og det var feil) Så mellomnamn er som oftast eit etternamn eller gardsnamn eller liknande.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå