Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Da svigermor skulle være sammen med babyen vår mens vi var ute noen timer (like i nærheten) så kom hun i en situasjon 2 ganger som gjorde at hun ikke klarte roe babyen. Jeg kom hjem og fikk roet ned begge gangene. Planen er at hun skal være barnevakt hele kvelden på lørdag neste uke og da skal mannan min og jeg være lenger unna (ca en time). Vi spurte om hun var blitt skeptisk til å være barnevakt og hun svarte bare "jeg tåler at unger gråter jeg". Men jeg har jo ikke lyst til å komme hjem og finne ut at babyen har grått i fem timer fordi hun ikke klarer å roe.. Jeg vurdere å droppe hele greia. Noen synspunkter?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Det spørs hvor gammel babye er. Er den nærmere et år,hadde jeg latt svigermor passe.Alle kan komme i situasjoner der en ikke kan roe en annens baby,men om hun gråter litt,så gjør jo ikke det så mye.Hun vil nok uanset ikke gråte i mange timer. Er babyen bare noen månder,så hadde jeg aldri reist fra babyen i mange timer uansett,hvis det ikke var noe helt helt spesilelt jeg skulle.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Litt vanskelig nå jeg ikke vet mer. Hvor gammelt er barnet? Og hvilke situasjoner var det snakk om. Kanskje barnet gråt fordi du ikke var i nærheten? Er jo vanlig at barn gråter..... Du kan jo ringe i løpet av kvelden og så heller da ta avgjørelsen om du vil hjem.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Jeg skjønner deg veldig godt.. jeg er også skeptisk til at svigermor er barnevakt. Vi skal i bryllup langt unna, og det er et barnefritt bryllup som det stod i invitasjonen. Vi har ingen andre enn svigermor som kan være bv da og hun må være det i over 1 døgn. har ikke noe lyst, og vurderer å be henne om å bli med så vi er i nærheten.. Æsj, jeg gruer meg sånn. grunnen til at jeg ikke har lyst til dette er at svigermor ikke kjenner dattern min så veldig godt, også synes jeg ikke hun er like flink med henne som mamman min er .. uff, høres skikkelig slemt ut å si, men sånn føler jeg det..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Barnet er 3 måneder og vi skal i bryllup, vi spurte om vi kunne ta med babyen i selskapet men brudeparet var ikke særlig happy for det. Jeg kan selvfølgelig ringe hjem nå og da og heller sette meg i en drosje hjem om jeg ikke liker situasjonen. Men er dere enig i at det er litt rart at hun er totalt ubekymret over at hun ikke klarte å roe to ganger på en kveld? HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Jeg tror forresten at første gangen tippet skatten min over fordi svigermor kan være litt intens, altså prater og stimulerer konstant og ikke gir rom for pauser. Andre gangen tok hun hun opp med en gang det kom et knyst og ikke så det an om hun sovnet igjen, og hun var nok stuptrøtt fortsatt. Jeg frykter også at dama er for lat til å ta jenta ut i vognen å trille en tur om hun ikke klarer å roe seg.. HI
___ Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Det er ganske vanlig at barn ikke vil roe seg så lett sammen med andre enn foreldene. Jeg tror ikke de tar noen skade av å gråte en stund så lenge de ikke blir liggende alene. Når svigermor ikke er bekymret for det regner jeg med at det går helt greit. På en måte tror jeg ungen har godt av å venne seg til at flere personer kan være den som trøster og roer ned. Selv om det blir litt gråt i starten mener jeg det kan være fint for både barn og bestemor.
mammatør Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Hei Kanskje du kan lage en oppskrift til henne som er mer eller mindre idiotsikker? f.eks: (dette er jo bare eksempler) Gi henne 150ml på flaske kl 20.00, sørg for at hun raper. Om hun ikke er fornøyd, gå med henne på armen i stua 10 minutter før du gir 30 ml til. Om hun er våken og glad stimuler henne i maks 20 minutter før du bader henne.. om hun ikke sovner før ti, putt henne ivogna og trill en time. Eller er det kanskje litt drøyt?
___ Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Så lenge det ikke var noe farlig som hendte ville jeg ikke bekymret meg. Ingen kjenner barnet like godt seom dere. Det å se om det er slitent eller trøtt er vanskelig for andre, men det ordner seg sikkert hvis hun får passe ofte. Jeg synes du skal si tusen takk for at dere får barnevakt og så godta at ting blir litt anderledes enn det pleier å være. Det går sikkert fint. Kos dere i bryllupet.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Ja,bryllupp er en av de få anledingen jeg hadde hatt barnevakt på en så liten baby over mange timer.Regner med at svigermor skal være hjemme hos dere ,slik at babyen får være en plass han er kjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå