Gå til innhold

Hvorfor er man alle-manns-eie når man er gravid?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke fordra at "fremmede" skal komme å tafse på meg i tide og utide. Det akkurat som at, når du er gravid kan alle som vil komme å kjenne på magen din. Jeg kan ikke si at jeg liker det!!

Magen er fortsatt min, selv om det bor en liten en inni der i noen mnd.!!

Man hører så altfor ofte : "Åååååå får jeg kjenne??" I det siste når de har tatt meg på magen har jeg gjort det samme med de, tatt de på magen.Da blir de rimelig store i øynene å flaue.

Nå sikter jeg ikke til familie og nære venner, men de som man knapt kjenner og snakker med ellers, når man ikke har en huleboer i magen.

Flere som føler det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler virkelig med med deg.. skjer det samme med meg når eg er på skolen. er mangen som vil komme å ta på magen..

det er veldig irriterende.. er folk eg aldri har snakket med før..

er greit når venner og familie vil kjenne, men ikke vilt fremmende folk..

Skrevet

Har ikke opplevd at noen har tatt meg på magen sånn uten videre nei. Verken venner/familie eller helt ukjente. Det skjedde ikke under forrige svangerskap heller:)

Hvis det skulle skje kommer jeg til å si fra om at jeg ikke vil at de skal ta på magen.

Skrevet

Du kan jo bare si nei når de spør deg om å få kjenne. Sier du ja så har du jo deg selv å takke for. Dessuten tviler jeg på at vilt fremmede mennesker kommer å kjenner på magen din uten vidre... De er jo bare glade for at du er gravid og du dør vel ikke av at noen kjenner litt på magen din når de spør??

Skrevet

Ja! Synes det er greit hvis de spør, da sier jeg som regel ja :)

Opplevde også at svigermor røsket opp alle klærne mine for å kjenne/se, det var rimelig ubehagelig...kjenner henne liksom ikke SÅ godt...

Skrevet

Jeg har ikke fått så mange henvendelser ennå, men så er jeg bare nettopp kommet over på 2.trimester også da. Men svigermor og svigerfrar raste begge rett bort og klappet og kjente på magen min da de fikk vite at jeg var gravid, noe som ikke føltes spesielt hyggelig, da jeg var 9 uker på vei, og ikke fått noe mage i det hele tatt!

Skrevet

helt enig, problemet er jo ikke når dem spør, men når dem faktisk tar på magen uten å spørre... har ei venninne (dama til en kompis er vel mer rett), som gjør det, og jeg hater det!!!

Skrevet

Er enig med dere hvis de tar på magen uten å spørre, det er litt frekkt. Syns dere bør si ifra eller gi tegn til at du ikke liker det.

Skrevet

Helt enig med deg!! Liker heller ikke at folk skal ta meg på magen, iallefall ikke uten å spørre. Om de spør, kan jeg jo si ja eller nei, men kommer de bare bort og klapper meg på magen så syns jeg det er frekt. Magen er min, den! Selv ville jeg ikke ha nærmet meg en gravid mage uten å spørre om lov til å kjenne, og sier de nei, så er det helt ok. Og da må andre skjønne at sier jeg nei, så er jeg ikke rar, vil bare ikke bli "tafset på". Selv min kjære elskede som reiser i jobben har fått beskjed om at han ikke bare kan ta meg på magen når han har vært vekke en stund og kommet hjem igjen; må venne meg til han igjen litt før han får kjenne :)

Skrevet

Hei!

Jeg opplevde også dette når jeg gikk gravid med min første. Det var spesielt gamle damer som kom og gjerne ville kjenne.

Jeg syns egentlig det var ganske hyggelig jeg da. Det fikk meg til å føle meg spesiell og som den eneste gravide i verden :)

Folk ser jo den store magen som ett stort under og mirakel, og det er den jo også! Prøv å se det positive i at folk blir dratt mot magen din og bare MÅ kjenne :) Etterpå er det jo faktisk ganske komisk å snakke om også..

Skrevet

Jeg HATER at alle tar meg på magen. Og jeg HATER HATER at jeg får sp.mål mange ganger HVER DAG " hvordan går det med deg da " det er jo bare hyggelig ment selvfølgelig, men det er folk som ALDRI spurte meg før. Og når det egentlig ikke går så bra så er det dritkjipt å få det sp.målet så mange ganger daglig. Jeg gidder ikke legge ut om kvalme og bekkenløsning, og pssykiske nedturer til alle og enhver.. så da blir det den standardfrasen "takk bare bra, hvordan går det med deg?"

Skrevet

Herregud!!!! Tåler dere ikke at folk spør om å fa ta på magen deres, så hold dere hjemme!!! Sure gravide mennesker altså. Og du som sier at faren til babyen ikke får ta på magen din hvis han har vært borte en stund... du må bli vant til han igjen??? Hva faen er det for noe??? Du hadde ikke noe problem med at han tok på deg når du åpnet beina dine for han... merkelig kjerring.... Og enda verre er det hvis han har vært borte for å tjene penger for å kanskje forsørge seg selv og deg....

Skrevet

Er vel ikke noe forskjell på at folk tar meg på magen når jeg er gravid enn når jeg ikke er det?????????

Skrevet

Nei det er det ikke, men fy faen å dere klager. En god del av dere klager selvom de spør dere om å få ta på magen.. dere klager over at folk bryr seg og spør hvordan dere har det??? Hold dere hjemme...

Skrevet

Ha ha ha, og du syns VI er sure????!!!!!! :-D Det gjorde godt å få le litt på formiddagen :-) Du må gjerne la alle få kjenne deg både på magen og hvor du vil, men da må du respektere at ikke alle andre har dette ønske. Folk er da forskjellige, hvorfor blir du så sint??!! Du er kanskje en av de som raser bort og vil kjenne på alle mager, og som blir sur om du ikke får lov, hva vet jeg?? Jeg kjenner deg ikke. Det er også litt av poenget (for å være alvorlig); du vet aldri hva folk har av tidligere erfaringer/opplevelser, og man skal trå forsiktig nær grenser.

Min elskede har ikke det minste problem med dette, så hvorfor skal du???? :-)))

Skrevet

Hiver meg ikke inn i kranglinga deres, alle må bare forstå at alle er forskjellige selvom vi har til felles at vi er graivde!!

jeg jobber på en barneskole og der syntes alle elevene at det er sååå spennende at læreren er gravid!! Hver dag er det masse elever som legger hånden på magen for å sjekke om babyen sparker i dag!!

Syntes de bare er søte jeg da..

Har ikke opplevd at så mange fremmende har lagt hånden på magen min enda.. Men syntes vi gravide fortjener litt ekstra oppmerksomet, og det er det jeg syntes at folk gir oss ved å gi magen litt ekstra oppmerksomhet..

men meg om det.. forstår veldig godt at andre kan føle det litt mer privat!

Marianne

Skrevet

Det syns de nok er spennende, ja :) Barn får gjerne kjenne på magen min, så klart :) Det er bare koselig :))

Enig i at vi trenger ekstra oppmerksomhet, og den kommer i forskjellige former :)

Neida, det er jo ingen vits å krangle om dette, krangling er bortkastet tid! :-) Det var vel egentlig ikke annet i starten enn bare et hjertesukk fra en gravid dame? :) (helt til noen tok det litt ille opp.... ;)

Skrevet

Tror du må lese litt i gjennom det jeg har skrevet, før du uttaler deg. Har sagt at jeg forstår at folk ikke liker at noen tar på magen når folk ikke spør engang. Det er jeg enig med veldig mange av dere. Men noen av dere klager jo på det selvom folk SPØR om å få kjenne på magen. Også er det noen som klager også på at folk spør om de har det bra???? Når det gjelder deg og mannen din, så skal jeg ikke si noen bortsett fra at jeg syns det er helt vilt at han går med på det.. det er tross alt hans barn også... anyways.. det er ikke mitt problem... Men jeg må spørre hva som er forskjell på at et barn tar på magen din og en voksen person??? En hånd er en hånd!!!

Skrevet

:) Det kan godt hende at jeg har tatt litt feil av dine innlegg. Er lett for når mange er anonyme å blande de. Vet du har 2 litt "sinte" innlegg her, men kan godt hende det er du som har skrevet ovenfor også, om det å bare si nei eller noe sånn, og at folk spør fordi de syns det er koselig og bryr seg.. :) Jeg gjemmer meg ikke bak "Anonym", så folk ser hvem jeg er og hva jeg står for.

Uansett må du ikke ta det ille opp at jeg sier at folk må få ha sine kropper i fred om de vil; det gjør dem jo ikke til sure mennesker. Jeg syntes du var krass i ditt "angrep", og sa ifra om det. Å si at folk bare må holde seg hjemme...???!! Hallo.. Hvor hører slikt hjemme?? Husk at folk har sine grunner, som du og jeg ikke vet noe om! Det er alltid en grunn for alt, både det vi sier og det vi gjør, om man er det bevisst eller ikke.

Men vi er jo enige i mye likevel, du og jeg. Jeg setter selv stor pris på at folk spør, og har aldri sagt nei. Barna som har kjent på meg har alltid spurt om det først, mens noen voksne bare har gjort det uten å spørre. For meg er det bare annerledes med voksne og barn, selv om det ikke er det for deg :)

Ikke har jeg svart deg surt eller slengt dritt eller "angrepet" deg for noe, så hvorfor er JEG en merkelig kjerring og får kritikk for det jeg og min mann gjør...?.... Hva er vilt med at mannen min respekterer meg? Det er jo helt supert! Han er helt super ( ikke bare pga dette altså :) Hvis jeg sier ifra om noe jeg ikke er helt komfortabel med, og han sier ok og respekterer det, er det ikke slik vi vil ha det i et forhold da? Det fins nok av menn som trumfer/tvinger gjennom mye rart... Hadde jeg gjort/sagt noe slemt til han så hadde jeg skjønt at du reagerte, men jeg ber han bare vente med å ta på magen litt etter at han har vært 7 uker borte, det ser han ikke på som noe problem, og heller ikke jeg :)

Hva ER egentlig problemet??? :-)

Skrevet

Uff det her ble litt langt, svarer kort.

Det du og din mann gjør har jeg ikke noe med, sa bare hva jeg mente....

Den sakne lar jeg bare ligge. Syns bare det var litt merkelig. Jeg har selv en sanmboer som er borte flere mnd av gangen pga forsvaret... Men jeg ville vært kjempe glad for at han tar på magen min. Leste forresten et innlegg her på en som savnet at samboeren tok på magen hennes. Så vi er veldig forskjellige.

Jeg er ikke sint (selvom det kanskje virker sånn). Syns det bare blitt litt mye klaging på at folk spør om å få ta på magen. Det er jo sikkert ganske mange mennesker der ute som skulle ønske de hadde mage som folk kunne se på og ta på. Ikke at alle skal ta hensyn til det, men bare ha det i bakhodet. Selv bor jeg så langt unna fra familie og venner at jeg slipper å bli spurt om å bli tatt på.

Jeg har full forståelse for at folk ikke liker det, og det er jeg ikke noe problemer med.. Det er tross alt deres kropp og ikke mitt... Dere gjør det dere har lyst til'.

Poenget mitt er vel at når noen spør så og får nei til svar, da er det ikke mye å klage over. Regner med at folk ikke tar på magen din når du har sagt nei.. Ps: jeg blir ikke sur om noen sier nei til meg, jeg har mage selv.. :)

Det her ble ikke så kort allikevel.

Det har heller ikke vært meningen å "angripe" deg heller, men skal innrømme at det virket sånn. Jeg var vel litt sint da... ikke nå lenger :)

Så beklager så mye viss du ble fornærmet, sint, oppgitt etc...

Når dte gjelder anonym, så ble det bare sånn. Har ikke noe med at jeg gjemmer meg bak anonym knappen eller no... Jeg bryr meg ikke egenltig så mye om det.. Det er ikke det som er viktig for meg.

Skrevet

:-) Så bra vi er enige! :-D Og ikke er sint eller fornærmet på hverandre. Må innrømme at jeg syntes det var unødvendig og urettferdig med det jeg oppfattet som et angrep på meg. Men så tenkte jeg at du hadde vel dine grunner til å skrive det du skrev, som jeg ikke visste noe om, så... :-)

Jeg har faktisk aldri sagt nei til noen, men om jeg en dag finner på å gjøre det, vil jeg ikke at folk skal bli sur på meg av den grunn :) Ja, vi er forskjellig, leste også det hun skrev. Men vi er innimellom litt rare vi gravide, så av og til klager vi nok litt mer enn andre liker eller på ting som kan virke uproblematisk :)

Det med anonym var jo bare fordi det gjorde det vanskelig for meg å skjønne hva innlegg som var dine :)

Min kjære tar meg masse på magen, og kysser og klemmer og prater med babyen :) Men etter så mange uker borte blir jeg faktisk sjernert når han kommer hjem, for jeg er så glad i han og liker han så godt at det føles helt uvirkelig at han er her igjen, etter så mange uker med lengting. Da blir jeg flau for å klemme han til og med! :) Blir som en tenåring, for han er utrolig kjekk!! ;-) (håper babyen få hans smilehull!!)

Selv etter nærmere 3 år sammen føler jeg det slik :)

Hvor langt på veg er du? Jeg er 16+1, og kjente liv for 1ste gang idag!!! :-D

Skrevet

hehe

Tror det var deg jeg skrev innlegg til.. hvis det var deg som skrev det innlegget.. som sagt er jeg 17 uker på vei idag. Har alltid hatt lyst på smilehull... det har jeg enda og. men ingen av oss har smile hull... det jeg er spent på er om babyen min får blå, grønne eller brune øyner... jeg har mørke øyner... veldig mørke mens pappa min har grønne øyner. Faren til min baby har lyse brune øyner og moren hans har blå.. spennede. Dessuten så blir babyen fler kulturel. Jeg er opprinnelig fra Iran og samboeren min er halvt kanadisk halvt norsk... moro

Skrevet

Jepp, nå var jeg og sjekket, det var deg jeg skrev til :o)

Skrevet

:)) Er det du... hehe... Liten (baby)verden ;)

Har lagt merke til nicket ditt før, for det var så fint jentenavn. Vet du det blir en jente? Jeg tror jeg får en gutt, men vet ikke. Kan hende jeg blir overrasket, men vi tror begge på en gutt... UL om et par uker.

Vi er jo så nærme i termin :) Sjekket profilen din, og ser du har hund. Jeg også, en blanding mellom buhund og border collie, en søt tispe på 8 år (som tror hun er 2, og løper som en vind!)

Ja, smilehull er utrolig sjarmerende. Har alltid ønsket meg det selv. Men får nøye meg med kjæresten sin, han har på begge kinn, og er blid og glad, så han smiler masse .....*smelt*....

Jeg har det ikke så spennende med øyenfarge som du, hans familie er blå eller grå, min blå. Grønne eller brune øyne er jo så fint, da.

En kamerat av meg fikk den barn i høst, han er halvt norsk/mauritius og hun norsk. Dèn søt jenta, hun blir nok en hjerteknuser når hun vokser opp slik han var, med store brune øyne :)

Skrevet

Vi vet ikke om det blir jente eller gutt, men har på følelsen a at det er jente. Vi har dessuten ikke noe gutte navn. I starten av graviditeten, når jeg var veldig nervøs for SA, ringte jeg til sånn spå telefon. Hun sa at alt kom til å gå bra + at jeg fikk jente... Og på sånn andre tester så har jeg fått jente. Jeg må innrømme at jeg har lyst på jente men om jeg får gutt blir jeg ikke skuffet for å si det sånn. Det er deilig å være gravid nå, legger merke til babyen i magen min. Har kjøpt babywatcher og pleier å sjekke en gang i blandt. Sjekket for ikke så lenge siden og kunne ikke finne hjertelyd, så jeg begynte å bli litt nervøs.. Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke litt lengre opp, rett under navlen.. Og der fant jeg hjerteslagene.. ble så utrolig glad.. Har jo fått mage men trodde ikke at babyen var så høyt oppe..

Jeg har faktisk 2 hunder.. En blanding av golden og flatcoat og min lille bølle, han er ren rase, en boer boel også kjent som sør-afrikansk mastiff.. En stor baby, som er sååååå kosete at det nesten er skummelt.. Min blandinshund som heter nemo, er så stille at folk tror han er gammel, han er bare 2 år..

Hvor holder dere til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...