Gå til innhold

Har dere leggerutine på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og i så fall,hvor stor er babyen og hva gjør dere??

Vi gir ham grøt,bader ham,lar ham ligge litt på babygymen og leketeppet og leke litt,når han så begynner å bli trett,eller klokken nærmer seg 19.30 får han mme, pusser tenner,legger ham i senga,synger to godnatta sanger,stryker ham på kinnet og sier at jeg er glad i ham,setter på uroen og går ut.

Han er 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er snart 6 mnd.

Hun får grøt, stell og pussing av tenner på badet, går på soverommet, gir klem og kos, sier glad i deg og natta, legger henne og går ut.

Enkelt og greit:)

Skrevet

Sjarmøren er 8 mnd.

Grøt, bading eller vaskeklut ( annen hver dag), på med pysj, pusse tenner, gi natta klem til mamma eller pappa som sløver på sofaen, finne smokk i skåla på soverommet, trekke for gardiner sammen,oppi senga, nuss, klem, gla i dæ også er det natta.

Skrevet

Grøt kl 18, så kose litt før han får på pysj/pusser tenner o.l litt før 19.. Så pupp etter det, og i seng litt over 19.. Da er det kos til mamma og pappa og i seng =)

Skrevet

Gutten er vel 5 mnd og vi har akkurat begynt med litt grøt, så.....

Vi gir grøt litt over 18, så stell (evt bad) og på med pysj. Får pupp på soverommet. Synger en godnattsang med han i armene, da han lett gulper om han blir lagt ned umiddelbart etter mat. Legger han i senga, gir smokken og kysser han på panna og sier god natt og sov godt. Så går jeg ut. Sovner som regel veldig raskt, men hender vi må inn å gi smokken en eller to ganger.

Skrevet

Jenten min er bare to mnd men har begynt med leggerutiner selv om. Hun sovner nesten alltid rundt kl ti om kvelden. I ni tiden tar jeg på pysj også får hun melk og kos som regel i sengen. Har en "magic theatre" som viser bilder i taket og spiller godnatt sang, som hun liker å se på. Synger også til henne.

Vet ikke om det har noe for seg når hun er så liten jeg... Hvor tidlig begynte dere med rutiner?

Skrevet

Gutten min er nå snart to mnd, Vi har hatt leggerutine siden han var ca 1mnd.

Kl 20.00 tar vi på pysj og koser litt på stellebordet. Så får han melk og blir lagt i vogga.. Der sovner han som regel i ni tiden .. Noen ganger er han i seng halv ni også. Kommer an på hvor lenge han har sove på ettermiddagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...