Gå til innhold

Flere som kjenner spark bare på den ene siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er flere som kjenner spark "bare" på den ene siden? Og hvorfor er det sånn? Morkaken ligger på bakveggen av livmora så det kan jo ikke være den som tar i mot sparkene. Kjenner det best på høyre side. Veldig sjeldent at jeg kjenner det på venstre side.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte bare fortelle om da jeg var gravid med førstemann:

Han sparka bestandig i høyresida mi og aller mest når jeg kjørte bil. det slo aldri feil ;-)

Har ikke begynt å kjenne spark enda, men venter på det nårsomhelst nå ;-)

Skrevet

Pia mi sparke nesten bare på venstre side. Lure litt på koffer ja....

Skrevet

Eh........ Er det så vanskelig å forstå da? Håper da inderlig at dere ikke forventer at ungen deres skal ha føtter voksende ut både her og der. Han ligger gjerne en vei om gangen og da kan han bare sparke en vei også om gangen. Husk at dere har ofte en favoritt side å ligge på om natta, ungen tilrettelegger alt etter deres mønster og da legger han gjerne bestemt vei.

Dere er såpass langt på vei at ungen kan ikke drive å snu seg med en helomvending støtt. Da kjenner dere det jo.....

Lurer heller på om dere skjønner at det er bare en baby med to hender og to føtter som ligger der inne eller funderer dere på om det er noe annet rart?????

Skrevet

Hvorfor er du så brysk anonym? Greit at du forteller oss som er usikre på dette at ungen har en favorittstilling når den ligger der inne, men dette er vel ikke noe som alle går rundt å vet. Å komme med noe så nedlatende som at vi ikke skjønner at ungen har bare to hender og føtter er jo helt latterlig. Det som jeg tenkte ettersom babyen faktisk har både hender og føtter er at en kunne kjenne hendene som gjør bevegelsene også.For de ligger ikke stille de heller. Derfor lurte jeg på hvorfor en kjenner det bare i en side.. Jeg bekymrer meg ikke. Vet at den lille har det bare fint.. Bare lurte på hvorfor det var sånn. Det er synd at det ikke skal gå an å lure på ting her inne uten at slike som deg skal være nedlatende og belærende.

Skrevet

Er 18 uker i dag...jeg kjenner spark i en side om gangen..men kjenner også at babyen snur seg..og så kommer det på en annen side...morsomt

Skrevet

Jeg kjenner bare spark på venstre side, og jeg skal ha to.

Regner med at den andre ligger å sparker innover i mage, eller mot søster/bror.

Skal på UL på onsdag, så da får vi nok se om det stemmer.

Skrevet

Jeg kjenner det mest på venstre side:)

-og babyene våre (oss som er i 2. trimester) kan fritt boltre seg rundt og rundt i magene våre pga liten kropp og god plass (også uten at vi kjenner det:)

Skrevet

jeg kjenner det på begge sider. Men er vel kanskje slik at ungen ligger mest på en av sidene?=) hmmm. sikkert ikke noe unormalt iallefall:)

Min krabat er helt propell, og sambo har heldigvis begynt å kjenne litt utenpå magen:=)

Skrevet

Jeg kjenner også nesten bare på venstre side:) tror mikro har funnet seg en favorittstilling:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...