Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har en samboer med et ganske voldsomt temperament. Det har vi vel begge to, problemet er bare det at han blir voldelig av seg til tider. Og nå har jeg fått nok! Hvordan går jeg frem når jeg forlater ham, og tar med meg barnet vårt?? Må også si at jeg ikke stoler på ham med tanke på å være alene med barnet pga tempramentet. Får heller barnevakt feks når jeg skal til legen enn at han skal ha barnet. Har ikke turt å si noe til ham om at jeg vil flytte fordi han er inne i en "hissig" periode og jeg venter egentlig bare på at det skal smelle... Noen som har noen råd??
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Jeg ville ha tatt kontakt med noen med fagkompetanse som kan hjelpe deg. Det finnes flere tilbud der ute, bare søk diskret på nettet, eller ring et krisesenter i nærheten. De kan uansett hjelpe med med råd videre. Det er også viktig at du får dokumentert alt dette. Jeg er redd for å gi deg noe galt råd som kan bli farlig for deg. Vær så snill å ta kontakt med noen med en gang. Jeg har selv blitt slått etter lang tid med psykisk mishandling, og valgte å komme meg vekk. Lykke til! Dette klarer du! Stor klem, X
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 har heldigvis aldri vært i den situasjonen. så du hadde fått noen tips her inne. ville bare fortelle deg at du og barnet ditt fortjener noe bedre enn det der. lykke til!! klem fra meg.
Anne-B. Skrevet 12. mai 2007 #4 Skrevet 12. mai 2007 Har aldri vært i den situasjonen, men var jeg deg, ville jeg snakke med helsesøster og legen min, legge igjen "bekymringsmeldinger" her og der sånn at det er noe på ham inne i systemet, om du skjønner.. Finnes vel kanskje en kvinne- og barnklinikk i nærheten av deg? De tar sånt seriøst. Har du vært vitne til at han har vært voldelig mot barnet? Er forskjell på det og å bare mistenke at han kan være det. Lykke til i alle fall, allier deg med familie eller venner sånn at du er sikret hjelp, ingen skulle behøve å utsettes for slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå