Gå til innhold

Vært hos JM i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt spent på om babyen fortsatt lå i tverrleie. Det vet vi fortsatt ikke!? Hun kjente det ikke 100% sikkert, og prøvde å ringe for UL på sykehuset. Der var det ingen, så vi må ringe på mandag! Da blir det UL, gleder meg skikkelig til å få se lillebror en gang til. Vet ikke om jeg får sett noe særlig nå så sent da men... Er 36+4 i dag, så JM mente at det var på tide å finne ut av om han ligger som han skal eller ikke.

Det som sjokkerte mest i dag var da hun sa, du får ringe angående UL på mandag, om ikke det skjer noe i løpet av helgen da...???!!!

Hun mente jeg var FØDEKLAR! Tøft å si det nå. Jeg begynner å bli lei allerede liksom, og så sier ho sånnt, og det er faktisk seks uker til før jeg blir satt igang pga overtid. Herrejemeni det kan bli seks laaaaaaange uker det.

Ellers hadde jeg ikke lagt på meg noe siden forrige måling. Fortsatt +19 kg. Ikke at det bryr meg mye, men kanskje jeg kan føde et spebarn denne gangen, og ikke en tremnd. stor baby, som sist:)

Alt i alt en fin tur hos JM. Alt er bra, og jeg er klarere for fødsel, enn noen gang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen fikk du mye å tenke på! Prøv å ikke være så bekymret....? Det er i allefall godt å være fødeklar tidlig nok. Er det ikke litt deilig å tenke på at du er ivrig etter å gå i gang med verdens hardeste arbeid!!???!

Ønsker deg en god og spennende helg. Kos deg med resten av familien.

Klem fra en som begynner å bli klar i uke 31.

Skrevet

Takk, takk... Jeg tror egentlig ikke jeg er bekymret, bare spent. Nei, det var vel heller det at når JM sier sånt, så blir ventetiden liksom eeenda lenger....

Men han kommer når han er klar. Gikk tolv dager over sist, så jeg vet at man ikke kan bestille noe dato!

Du får ha en fin helg du også, klare lille trille trollet!

Skrevet

Hei, skal ikke du føde på Fredrikstad? De er veldig greie om du ringer rett til fødekoordinator på B3. Jeg har måttet gjøre det selv 2 ganger nå, og har kommet rett ned for UL og sjekk. Første gang var onsdag i påskeuka. Jeg kunne ikke ringe helsestasjonen for de var stengt, legevakta hadde jeg ikke noe tro på - og hvor ringer man da? De var kjempegreie de altså, og etter å ha fortalt mine symptomer var de ikke i tvil om at jeg burde komme ned. Nå mandag stod jeg plutselig å dusja i en blodpøl og da ringte jeg rett fra dusjen - og da ville de sende ambulanse, men heldigvis var mannen min hjemme å kunne kjøre meg ned. De sjekka meg med en gang og det var en polypp ("blodpose"?) som hadde dannet seg og festet seg og sprekt nederst på urinrøret pga økt nedpress - alt vel med foster og ikke fødsel på gang. Så - er du bekymra kan du ringe dit altså, særlig nå når vi er så langt på vei. Jeg har akkurat 3 uker igjen idag til termin fre 1 juni. Lykke til!!

Skrevet

Det blir sikkert fint å se babyen i magen en gang til før han kommer ut :-). Håper den legger seg til sånn at du bare kan se fram til fødselene (eh - hvis du gjør det da - selv er jeg litt ambivalent der).

Jeg gikk 11 dager over sist og skjønner din forbauselse over det jordmor sa. Er veldig forberedt på lang ventetid denne gangen også, men om jordmor hadde sagt noe sånt til meg hadde jeg virkelig synes ventetiden hadde vært lang om det ikke stemte. Litt rart at de sier sånt synes jeg, men hun kan jo ha rett :-) Den som enter får se!

Har forresten termin 14. juni og skal flytte til Moss om noen måneder. Tips om hvor det er fint å trille og møte andre mammaer?

Skrevet

Hei. Jeg ser veldig frem til fødselen nå jeg da. Helt ferdig med delte meninger der nå....

Ja, syntes det er litt dårlig at de sier sånn. Var klar for å være tolmodig, men er ikke det nå altså. Var på første modningstime med akupunktur i dag, så da har jeg i allefall gjort hva jeg kan.. :)

Møte andre i Moss ja.. hmmm. Vet du noe om Mossingene fra før? Vi er litt innesluttet, og vanskelige å komme i kontakt med, sånn generelt. Men på Amfisenteret "henger" det endel med barnevogn. Selv er jeg med i en "BIM gjeng", vi møtes der nå med magene våre, og det er ikke utenkelig at vi kommer til å møtes også etter vi har født. På helsestasjonen kommer du sikkert også i kontakt med andre med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...