Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har en samboer med et ganske voldsomt temperament. Det har vi vel begge to, problemet er bare det at han blir voldelig av seg til tider. Og nå har jeg fått nok! Hvordan går jeg frem når jeg forlater ham, og tar med meg barnet vårt?? Må også si at jeg ikke stoler på ham med tanke på å være alene med barnet pga tempramentet. Får heller barnevakt feks når jeg skal til legen enn at han skal ha barnet. Har ikke turt å si noe til ham om at jeg vil flytte fordi han er inne i en "hissig" periode og jeg venter egentlig bare på at det skal smelle... Noen som har noen råd??
rampetrollet Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Uff, det var leit.. Tror nok jeg ville valgt et tidpunkt der samboer ikke var hjemme og søk ly hos familie og venner som er der for deg og vet situasjonen din. Og det raskt. Ellers så har du krisesenteret om du ønsker det. Trenger ikke være kjempe alvorlig problemer for å søke til krisesenter...kanskje kan det være godt for deg og snakke med en litt nøytral persom som kan veilede deg videre ? Vet ikke mer å si annet enn lykke til og oppdater meg gjerne om hvordan det går med deg, -skriv gjerne privat på PM. Det viktigste er at du kommer deg vekk derifra fortest mulig så kan du finne deg et fristed der du er trygg og tenke på hvordan du vil ordne ting i fremtiden. Klemmer fra
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Jeg gikk fram og tilbake i et voldelig psykisk og fysisk i noen år, men gikk fra han da jeg var gravid. Etter han hadde tatt kvelertak på meg. Det jeg har funnet ut i ettertid var jeg hadde mammas støtte, hun var der for meg og mine venner kom sakte men sikkert tilbake igjen. Tror at mye lå der slik at jeg fikk andre ting å tenke på. Ang barnet er det 12 år og far har aldri vært i bildet. Jeg sikret meg papirer fra psykologen så jeg kunne bruke dette mot han, slik at skulle han ha barnet ble det med tilsyn. Han prøvde seg men jeg satte hardt mot hardt hver gang igjennom advokat og han gav seg. I ettertid vet jeg at eldste dattra hans har annmeldt han for vold, så jeg vet at jeg gjorde det riktige. Du bør snakke med de nærmeste rundt deg for å gi de beskje om at det kan bli en tøff periode for deg men at de er nødt å hjelpe deg ut av dette, finn en hobby du kan holde på med på kvelden slik at tankene dine er et annet sted. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå