Hilsen Aud Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg er i uke 24 og har fått litt vann i beina allerede. Synes dette var tidlig Det er ikke så mye, men nok til at det merkes og at det blir solide merker etter sokkene. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre at det utvikler seg mer - eventuelt redusere det? Tenker fortrinnsvis på kostholdet... hva skal jeg holde meg unna i denne situasjonen?
vekten:) Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Kjøp deg støttestrømper.JOBST er de beste synes jeg.Koster fra 130,men det er det verdt.Er i uke 20 å har brukt det allerede 1 mnd.Lykke til:)
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Prøv med saltfattig mat...salt binder vannet i kroppen. Jeg fikk beskjed om å drikke Kamille-te...smaker æsj syns jeg..hehe..men hva gjør man ikke..legg beina høyt når du hviler..støttestrømper er også bra! Merker vann i beina jeg også,men mest når det er varmt ute..blir nok bra det utover sommeren..hehe Lykke til! )
Solskinnsjenta Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Kutt ut salt i kostholdet. Drikk MASSE vann, helst 2-3 liter i løpet av en dag. Prøv å legge beina høyt når du har mulighet. Ikke sitt med bena i kors. Kjøp støttestrømper. Jeg er også veldig fornøyd med JOBST. De tynne i nylon er helt greie nå når det blir litt varmere, de i bomull blir fort klamme. Masser beina på kvelden, prøv å holde blodsirkulasjonen i gang i løpet av dagen. Ikke sitt i ro eller stå i ro over lengre perioder, men varier stilling hvis det er mulig. Det kan også hjelpe litt å spyle beina med kaldt vann, nedenfra og oppover leggene, hvis det er mye. Kjøp gjerne sokker uten strikk, de fleste dagligvarebutikker har noen som heter Relax. De strammer ikke og etterlater ikke sokkemerker. De sklir ikke ned heller. Oj, dette ble litt langt, men håper du fikk litt tips... =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå