tuppen84 Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 gutten min er nesten 6mnd å jeg tenkte å begynne med grøt snart. harhørt litt at en bør begynne med ris eller mais grøt (4MND), er det ikke lurt å begynne med havregrøt ( er 4 mnd den også)??
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Det er ingen forskjell ernæringsmessig, men de fleste unger liker ris og maisgrøt bedre. Disse skal også blandes med melk sånn at det blir ganske nært det de er vant til i smak.
tuppen84 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2007 men det gjør alså ikke noe om jeg gir han havregrøt om han vil ha det?
SpiseLise Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Vil absolutt anbefale deg maisgrøten, risgrøten smaker virkelig ingenting! Maisgrøten er litt søt på smak, og såvidt jeg har skjønt, sier barna sjelden nei til søtt;-) Ellers har jeg hørt som hun over her, at det er best å starte med ris eller mais.
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Neida, hvis han vil er det ikke noe i veien for det:) Lykke til. (husk kamera;P)
Lille søtnos Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Forskjellen er at ris og mais er glutenfrie og det anbefales derfor og variere i forhold til å minske risikoen for utvikling av allergi. Du kan fint gi havregrøt også. Den skal blandes med vann de andre med mm eller mme.
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Jeg begynte med maisgrøt blada med mm. Han viser tydelig at det er bedre enn å blade med mme. Prøvde han med risgrøt i dag. Både blanda med mm og mme. Men det var ikek noe særlig nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå