Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Hvilken info har dere fått? Er du bekymret?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Det er en streptokokk type som finnes i skjeden til mange og som kan bli overført til barnet ved fødsel.
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 JA, jeg har streptokokk B / GBS... Lest mye rart på nettet, anbefales ikke!!! Litt triset ting osv... Ca 30 % av alle kvinner har det. Snakk heller med jordmor/lege om det. enn å surfe etter info og skremselshistroier på nettet. Jeg blir behandlet /skylt med klorhexidin på fødselen for ikke å smitte babyen.
Småbarnstreff Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Er i mitt andre svangerskap med GBS. Har moderate mengder, og barnet ble smitta under den første fødselen. Skal derfor sjekkes på slutten av dette svangerskapet for å se om det er vekst. Jeg har vært veldig bekymret, men føler nå at jeg har så mye kunnskap at jeg ikke er det lenger. - Ta kontakt med fødeavdelinga dersom slimproppen går før fødselen. - Krev nye sjekk før fødselen. - Vær obs dersom du har urinveisinfeksjon - Og krev supertett oppfølging dersom du går over tida eller fødselen tar lang tid! Har fått lite info, har lest meg til det meste selv. Har en lege som bagatelliserer hele greia og har diskutert uendelig med han. JM vet litt mer.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #6 Skrevet 19. mai 2007 var på sykehuset i går og legen sa jeg testet positivt.Dette har de visst om en stund uten å ha gitt beskjed til meg. Ganske f......... Er kjempe redd og vet egentlig ikke så mye om dette. Har 3 uker igjen til termin.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2007 #7 Skrevet 19. mai 2007 hva kan skje med barnet om det blir smittet?????
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 19. mai 2007 #8 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har det også, skal ha penicillin intravenøst når fødselen starter, slik at barnet ikke blir smittet. Leser man om denne streptokokken på nettet, kan man lett bli skremt, men det er veldig minimal sjanse for at barnet i det hele tatt blir smittet under fødsel, og igjen enda mindre sjanse for at det oppstår komplikasjoner med barnet etter smitte. Legen på fødepol sa at man bør være spesielt obs hvis fødselen blir langvarig, og så er det større sjanse for at det smitter hvis man har gjentatte uvi, da er man visst litt mer i faresonen, men ellers er flesteparten av de som har det totalt uvitende om at de har GBS, og får heller ingen plager i forhold til dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå