♥pilutta♥ Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Min lillemann har akkurat begynt å få smake litt grøt. De to siste dagene har han spist en liten porsjon, og begge kveldene har han vært lysvåken og superblid. Han har tidliger vært stuptrøtt når klkka har nærmet seg 19, og jeg har såvidt fått i han mme fordi han bare sovner med flasken i munnen. Kan dette ha noe med grøten å gjøre, eller er det bare helt tilfeldig? Kan jo legge til at han den siste måneden ikke har kunnet sove etter 17, for da har han holdt det gående til kl 22-23. Kan det kanskje være at han ikke bør sove så sent på ettermiddagen lengre? Uff, ikke lett dette.. Han er forresten 4måneder og 1 uke.
Labbetøs Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Det kan nok ha noe med alderen å gjøre. De fleste begynner å vise mindre behov for søvn rundt den tiden.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 en venninne av meg begynte med grøt rundt den alderen i håp om at søvnen skulle bedre seg. Han ble bare verre en stund:-( var masse våken på natta. Min var forresten 5mnd før han begynte å legge seg kl 20 for kvelden. Når de er så små følger de ikke alltid rutinene....:-)
♥pilutta♥ Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2007 Har ikke begynt med grøt for at han skal sove bedre, for han har bestandig vært flink til å sove om natten. Det er han selv som har regulert når han skal legges, jeg har bare fulgt med på når han begynner å bli trøtt. Vi begynte å legge han ca 21.30 da han var rundt to mndr, og etter noen dager var han så trøtt rundt kl 19 at vi måtte legge han da... Synes bare det er litt rart at han plutselig ikke er det spor trøtt før kl nærmer seg 21.30, men det er vel kanskje slik disse små er?:-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 for min har det vært sånn at han har endret seg hele tiden....:-) min la seg ikke før ett en stund, det vil si han la seg i sju åtte-tiden, men våknet igjen halv ti og var våken til ett. Da sovnet han for natten. Ikke akkurat noen ønske-rutine. Jeg fullammet til seks mnd, så da regulerte han alt selv, men når jeg begynte med grøt ble han mer våken på kvelden igjen. Jeg fikk råd på hs at grøt på kvelden kunne være litt tungt for magen i starten. Hvis du gir grøt på kvelden kan du prøve å gi det tidligere på dagen isteden? Se om det hjelper.
♥pilutta♥ Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2007 Hmm..jeg har gitt grøten på formiddagen så langt. I tilfelle han får vondt i magen. Kjipt om han får det om natten. Jaja, det går seg vel til etterhvert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå