Gå til innhold

Min glupske baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han spiser og spiser og spiser.. Aner ikke hvor mange timer vi bruker på ammingen i løpet av døgnet nå. Men det er ikke få!

- Var å veide lillemannen, og han har gått opp 1 kilo siden vi kom hjem fra sykehuset! Du kan tro det er deilig for mor! Og nå fullammer vi! (selv om vi jukser med å gi ham melken på flaske innimellom)

Nok mat får han i allefall..

Noen som kan fortelle meg hvorfor han er mest glupsk på kvelden og på morgenen? Noen flere som erfarte det samme?

Han tar begge brystene og i tillegg må jeg gi ham pumpemelk på flaske for han er enda ikke mett.. Men ellers i døgnet så holder det med bare 2 pupper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig at han går opp og at amminga funker! Det var fint å høre, spesielt som dere slet litt i starten.

Amminga tar mye tid i begynnelsen, ja. Amanda gikk jo ikke opp noe særlig, (hun sovnet hele tiden ved puppen) så da førte jeg litt protokoll over amminga og fant ut at hun lå ved puppen ca 6 timer per døgn... heldigvis spiser hun litt kjappere nå!

Matteo er kanskje sulten fordi han vokser massevis og trenger MYE mat... På kvelden er melken tynnere og det er ganske vanlig at de små er mer sultne da, og at det liksom skal "spise seg opp" før natta kommer. På morgenen er han kanskje ekstra sulten pga at han ikke spist på flere timer enn hva han vanligvis gjør på dagen? Bare spekulerer jeg.

Skrevet

Så bra at han spiser og legger godt på seg :-)

Årsaken til at han spiser mye oftere på kvelden er at du produserer mindre melk. Eller, du produserer mindre av den tynne melken så han får nesten bare "fløten" på kveldstid. Det er den tykke melken som kommer helt på slutten. Det er helt normalt :-)

"fløten" skal mette mer og gjøre at de sover bedre så bare pupp i vei :-)

Om morgenen er Camilla også som utsultet :-) Men så er også matfatet veeeeldig glad for å treffe henne da ja :-)

Skrevet

Så flott at han spiser og legger på seg! Det er alltid så koselig når det funker og at det man har investert av tid og krefter (blod og tårer?) i amming faktisk er verdt det.

Min baby har ikke helt bestemt seg for når hun vil spise mye og lite, så enkelte dager blir det bare surr med tider og timer mellom mating. Nå er vi på sånn 3-4 timer mellom hvert måltid. Og av og til glups og av og til vil hun bare leke og smile til puppen.

Skrevet

Glupsk er min lille pike også. Hun kaster seg over brystet og noenganger suger hun så fort at hun setter det i halsen . Synes det er litt rart da hun umulig kan være så sulten .Mater henne jo hele tiden føler jeg.

Hun gikk opp fra 3150 til 4130 på fire uker så det blir jo litt resultater av all ammingen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...