Gå til innhold

Noen her som har babyer med hemangiom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har hemangiom på hodet.. Håper den trekker seg tilbake om ikke så alt for lenge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg har en datter på 10 mnd med 6 hemangiomer, den største sitter ved øye og er ganske stor. Er ofte inne på Riksen og holder det under kontroll!! Koselig å få kontakt med andre:o)

Skrevet

Hva er det?

Skrevet

Et hemangiom er en godartet svulst bestående av blodårer i huden. De er vanlige, forekomsten oppgis opp til 10% .

Hemangiomene oppstår vanligvis kort tid etter fødselen, men kan være tilstede ved fødselen. De vil vokse over noen måneder, vanligvis i overkant av et halvt år. Da stanser veksten, og etter varierende tid, vil hemangiomet trekke seg sammen og forsvinne etter noen tid.

Skrevet

Min datter har og en hemangiom på hodet. Jeg har ikke fått noen informasjon om denne. Bør den oberveres av lege???

Skrevet

Hvis den er ikke er stor, og ikke virker som den plager henne så skal den jo gå vekk av seg selv:) Men hvis du er det minste bekymret så la en lege se på det for sikkerhets skyld:) Er jo ikke farlig dette.

Lykke til:)

Skrevet

Er så sinnsykt irritert på barsel. Fødte i påsken, det var totalt kaos. Vi fikk ingen informasjon om noe som helst.

Skrevet

Hvor gammel er dattern din?? Da Mina ble født så trodde jeg det var fødselsflekk da den var i et med hodet.. Den begynte å vokse da hun var 6 uker gammel..

Jeg har også vært på Riksen på kontroller.. Tatt UL av den osv.. Alt er fint heldigvis:)

Nå synes jeg den er ganske stor og blir blikkfang for andre, så har lue på henne når vi er inne på kjøpesenter ol.. for folk glaner og stirrer noe jeg ikke liker

Skrevet

Ja, datteren min har en i bakhodet og en på rompa. Var hos legen og fikk det sjekket, da den ene har tredoblet størrelsen sin etter fødselen. men det var visst helt normalt, og ingenting å bekymre seg for :)

Skrevet

Har ei lita jente på 11 uker som har et hemangiom under det ene øyet, det er ganske stort nå, men det ser ikke ut som det har tenkt til å slutte å vokse ennå. har ikke fått noe info mo det, legen på helsestasjonen sa bare at det ikke var farlig oxo var det ikke mer snakk om det.

Begynner å bli ganske lei av at alle spørr hva det er, og jeg får ikke gjemt det heller.

Skrevet

Vår datter har det også ved øyet, er ca 7x7cm stort!! Også presser det på øyet hennes, så vi er jevnlig på riksen og hos øyelege og sjekker det. Sålangt tatt CT og MR for å utelukke at den har grodd innover i hodet! Begynner å bli mektig lei jeg og nå, håper den trekker seg tilbake snart eller hvertfall slutter og vokse! Hun går også på medisiner for å prøve å holde den nede litt. Må også innrømme at jeg er veldig lei blikk, skjønner jo at folk er nysgjerrige, hadde sikkert vært det selv, men en vil jo alltid beskytte sine søte små:):)

Skrevet

Hei Eline´s mamma.

Det jenta mi har er ikke like stor, men den blir bare større og større ser det ut som, skulle nesten tro at ungen var spedalsk sånn som folk glaner.

Tenkte jeg skulle kontakte riksen på mandag for å få litt info og høre om det er mulig at de kan se på den. Høres ut som du har fått god hjelp der?

Skrevet

Hei:) Det siste jeg har lest om hemangiomene nå er at de vokser inntil 1 års alder, så vi håper veldig den vil stoppe og vokse snart. Håper for min datters skyld også at den vil gå tilbake fort, er så redd for at hun skal bli mobbet ogsånn jeg da.

Vi var først en del ganger på Hudavd på riksen, men de siste gangene nå har vi vært på barneavd der pga noen medisiner hun går på! Er veldig fornøyd til nå med hjelpen vi har fått!! Men merker jeg blir litt frustrert, for det er jo ingen andre måter og "fikse" dette på!! Operasjon er det jo ikke snakk om før en del år. Men er litt glad for det, er livredd for hvis hun må i narkose, og det gjør de heldigvis ikke når de er så små!!

Nei off dette ble rotete men veldig interessert å høre hvordan det går med du/dere:o)

Skrevet

Nei det virker ikke som det er noe å gjøre med, leste på nettet at det ville slutte å vokse alt fra et halvt år til et år, så vi får håpe det stemmer for jentene våre sin del.

Har oxo tenkt en del på det med mobbing, men jentene våre er like vakre selv om de har et rød merke i ansiktet.

Vil gjerne høre hvordan det går med dere oxo og lykke til.

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har en datter på 3,5 år som har et i hodet og et på skulderen.

Med henne har vi vært på Riksen for kontroller. Og der har de sagt at den vil gå bort av seg selv. Min svigerfar er øyelege og har en kompis som er hudlege. Iflg han så kan disse fjernes med laser. Har nettopp fått en datter til og hun er 4 uker, virker som om det begynner å vokse en på hennes bakhode. Denne gangen kommer jeg til å oppsøke kompisen til min svigerfar for å få den fjernet. Min mann hadde en på ryggen og den ble ikke borte før han var 12- 13 år. Det samme med hans kusine, hennes forsvant når hun var 14 år. Anbefaller alle å gå til en hudlegespesialist så tidlig som mulig. Hvis dere vil ha den fjernet.

Skrevet

Ja vi får håpe på det, og selvfølgelig er de like vakre med merke:o) hihi. Er litt glad for at det er flere dere ute, hvis du forstår meg!! Var veldig vanskelig i begynnelsen synes jeg, men er blitt vant til det nå. Skal på Riksen igjen til mandag!! Lykke til til dere andre og si gjerne hvordan det går videre:o)

Klem

Skrevet

Men de på Riksen vil neppe fjerne Minas.. Virket i hvertfall veldig sånn på de da jeg snakket med de om det..

Skrevet

Du må gå til en spesialist og betale for det. Skal nå gjøre det både med første og andre barn.

Vi var på Riksen for to uker siden på kontroll med hun eldste, der sa legen at de hadde utstyr til å fjerne de, men ville ikke gjøre det hvis de ikke var krise. Kostet sykehuset for mye penger.

Skrevet

Hei!

Min datter har et hemangion på ryggen. Det er bare ca. 1x1 cm, så jeg bekymrer meg ikke så veldig:)

Men ellers hørte jeg at hvis barnet har det i ansiktet er det lurt å holde det litt under oppsikt.

Jeg ble fortalt at det vanligvis forsvant før 10 års alder. Men at hvis det ble plagsomt, kunne en få laserbehandling for å bleke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...