Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at dere får lyst på en røyk i blant? Tar dere en røyk da? Jeg får lyst på av og til, maks en gang i uken, og da tar jeg med som regel en røyk. Men det er kanskje dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen fikk jeg ofte lyst på røyk, men da tok jeg ikke for da var jeg gravid. Nå er det sjelden jeg tenker på det, har tatt 2 røyk siden jeg sluttet for 1,5 år siden. Og det var i forbindelse med fest, da fikk jeg veldig lyst på.

Kan jo være dumt å røyke en gang i uken for det er jo lett for å sprekke sånn. Men du vet jo best selv hvor viljesterk du er..

Min erfaring er at hvis du røyker litt så er det lett for å røyke mer ved mange anledninger.

Skrevet

Sluttet å røyke ca et år før jeg ble gravid, og rett før jeg ble gravid hadde jeg begynt å smake litt på røyk igjen. Det holdt på å skli skikkelig ut! Hadde jeg ikke blitt gravid, så hadde jeg garantert begynt igjen! Nå holder jeg meg langt unna røyk! Smaker jeg en gang til så er jeg nok fast igjen. Bare dropp å røyke, det er ikke verd det om du skulle bli avhengig igjen!

Skrevet

Hei!

Jeg vil påstå at jeg synes det er litt dumt for din egen del dersom du ønsker å slutte helt ja. Jeg sluttet å røyke for 5 år siden og får en sjelden gang fremdeles lyst til å ta en røyk i noen situasjoner. Så jeg misstenker at kanskje den lysta aldri forsvinner helt, selv om den dukker opp uhyre sjeldent nå heldigvis :) Feks. sammen med en utepils på en solrik dag eller i et festelig lag or something.

Etter en stund uten røyk vil jeg nok love deg at du stort sett kommer til å synes det lukter vondt, gir sår hals og kløe i øyne.

Skrevet

Har ofte lyst på en røyk ja. I allefall når jeg er på butikken, tenker hele tiden på at da skal jeg huske å kjøpe en pakke med røyk,bare for å ha den. Ombestemmer meg hver eneste gang jeg er ved kassen. Slutta da jeg ble gravid og har ikke begynt enda.. men som det frister..

Skrevet

Nei, nå har jeg snart klart 4 måneder denne gangen..Har slått alle tidligere rekorder og det skal jeg ikke ødelegge, selv om jeg kjenner et stikk av "burde ha røyk" 1-2 ganger i uka. Har har 1 sprekk når jeg drakk (uvanlig nei...) men var ikke noe problem å la være dagen etterpå:) Det smakte jo blæh..

Skrevet

Men hvis jeg ikke tar den røyken, så går jeg bare rundt og tenker på den. Men hvis jeg tar den, så er den ikke så god også slipper jeg å tenke på den på en stund. Skjønte dere hva jeg mente nå?

Skrevet

Blir litt når jeg er ute da. Men det har skjedd to ganger siden fødsel. Klarer meg ikke uten på fest nei. Men da er det greit å være mamma og lite på fest.

Skrevet

Har sluttet og begynnt på igjen mange ganger tidligere, men nå har jeg ikke røyka siden jeg fant ut jeg var gravid. Jeg vet med meg selv at hvis jeg skal være en ikke-røyker må jeg være det hele tiden, for hvis tar en røyk når jeg blir frister, sklir det ut igjen.. men fristelsen er der ofte, særlig siden jeg har vært ute et par ganger (gutten min er 10 mnd), men nå har jeg bestemt meg for at jeg er en ikke-røyker!

Stå på :) syns du uansett er flink!

Skrevet

Hvis du tar deg en røyk hver gang du har lyst på en, har du sluttet da...

en del av det å slutte krever at du faktisk lar være å tenne røyken...

Stumpet røyken for et år siden. Har følt suget noen ganger, men det går over etter et par sekunder. Elsker den nye tilværelsen..

Skrevet

Hender jeg får lyst på, meg jeg klarer å holde meg. Sprakk en gang, og det var på min første fest etter at gutten min ble født, ikke var det godt, og jeg angret som bare det. Kunne aldi tenke meg å begynne å røyke igjen, nå kjenner hvor forferdelig vondt det lukter av røykere, og den grusomme ånden, blæ.

Var nettopp hos min mor, de røyker vanligvis inne, men ikke når jeg er der med lillegutt, allikevel må jeg vaske alt vi har hatt med dit, lukter sur, gammel røyk av alt:(

Gjest otilie79;)
Skrevet

Hadde ikke noe lyst på røyk mens jeg gikk gravid, men etter at lillemor ble født har jeg hatt lyst på røyk maaaange ganger. Ikke røyken i seg selv jeg savner, men "kosen" og vanene:(

Har ikke tatt den første røyken så langt, og hååååper at jeg klarer å la være!

Før jeg ble gravid sleit jeg med å slutte, og klarte det veldig lett da jeg ble gravid. Så vet at om jeg begynner igjen kommer jeg til å slite med å slutte. Tar jeg den første røyken er det liksom gjordt!

Har også så mye mere energi nå som jeg ikke røyker:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...