Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 utenom leggetider når barnet er 10 mnd. Jeg har prøvd å begrense bruken for hun trenger den ikke så mye som hun bruker den. Men er det grunner til at hun bør få ha den... I så fall hvilken?
snartmammapåny Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 I følge helsesøster så var det forebyggende mot krybbedød.. Så smokk var vist å anbefale igjenn nå. Hs oppfordret iallefall til smokkbruk.
Duddlidu Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Hmm.. Min lillegutt er 7,5 mnd og han får bare smokken sin når han skal sove, og hvis han av en eller annen grunn trenger litt god trøst på mammas fang og litt smokk. jeg ser på gutten min at han ordentlig koser seg med smokken sin når han skal sove, og den kosen unner jeg han nå når han er så liten. Det er grunn nok for meg. Men det er veldig "trist" å se store barn løpende rundt med smokk i munnen på dagtid mens de forsøker å mumle noe som ingen andre enn mammaen forstår, så her er det bare sovesmokk som gjelder. Så mitt svar er vel egentlig at jeg synes ikke det er noen vits i å ha smokk utenom soving hvis ikke det trengs litt god trøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå