Gå til innhold

usunnt kosthold i svangerskapet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurte på en ting.. det er mye snakk om kosthold i svangerskapet... hva kan det gå utover å ha et usunnt kosthold?? jeg er ikke akkurat veldig sunn, å er litt småredd for at det kan skade fosteret??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis det du føler for. Det meste er jo farlig i dag. Brus, chips... Orker ikke å nevne alt som blir sagt. Jeg har hatt tre svangerskap og spist det jeg ville, med måte selvfølgelig og de har vært friske og sunne barn, og ikke store heller da de kom, så alt med måte sier no jeg.

Skrevet

takk =) da spiser jeg det jeg føler for... nå for tiden har jeg dilla på sjokolade og brus.. ikkeno morro .. men veldig godt.. hehe...

Skrevet

jeg ville ikke spist hva som helst hvis jeg var deg. jeg er selv veldig tynn, men har spist veldig mye frukt og kaker/is/sjokolade og babyen min har lagt på seg altfor mye!! lege fant det ut på ultralyd. sukker bør man ikke få i seg for mye av.

Skrevet

Hvorfor ikke ha et sunt kosthold,og legge utskeielsene til lørdagen,sånn som er vanlig ellers når en ikke er gravid.

Det er ikke for babyen at mor legger på seg for mye.

Merkelig at i en graviditet skal en glefsei seg alt en vil,og så når babyen er ute skal en kave for å komme tilbake til utg.punktet..

Hvorfor ikke forsøke å holde vektøkningen på et normalt nivå med et sunt kosthold??

Skrevet

Babyens vektøkning har sammenheng med mors vektøkning. Generelt viser det seg at mødre som har en stor vektøkning under svangerskapet, føder større barn.

Det gjør vondt å føde en på 4,5 kilo. Au.

Skrevet

Det skulle stå

Det er ikke BRA for babyen at mor legger på seg for mye..

Skrevet

jeg spiser veldig usunt, men har ikke gått opp mer enn 10 kg, er i uke 38.. så jeg trur det er veldig forskjell på folk hvor mye de legger på seg...

Skrevet

Det er j forsket mye på dette og flere resultater viser at det er en viss sammenheng mellom mors kosthold i svangerskapet og barnets vekt i oppveksten. Det later til at jo mer usundt kosthold mor hadde jo større er risikoen for overvekt hos barnet selv om barnet har et normalt sundt kosthold etter fødselen. Og at riskoen øker betyr jo da så klart at dette ikke gjelder alle og enhver, men flere enn om en hadde hatt et sundt kosthold. Overvekt hos barn igjen kan jo være et problem så på sett og vis kan et veldig usundt kosthold i svangerskaet kanskej på sikt skade barnet, men sjangsen for det er jo liten da, spesielt om en flink til å passe godt på barnets kosthold etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...