Gå til innhold

Er så redd for å miste jeg!


Baby nr3 ombord

Anbefalte innlegg

Er første gang jeg er gravid, var et stort sjokk og ikke planlagt! Men jeg gleder meg mye allerede og ser bare positivt i å gi liv til ett menneske.

 

Men etter å ha lest og hørt så mye om SA og MA så er jeg livredd for at det skal skje meg, tenker på det hele tiden. Er nesten 7 uker på vei, så er ikke trygg i det hele tatt ennå. Skal prøve få til en tidlig UL bare for å roe nervene, er så mye som kan skje..

 

Har fortalt mange/mine nærmeste at jeg er gravid, er nemlig ikke flink til å holde hemmeligheter om meg selv. Men undrer nå om det kan bety ulykke, uff mange tanker som raser i hodet om dagen!!

 

Måtte bare lufte tankene... Har lest mye spess på debatter her på siden om mange som mister mye seinere enn uke 12 også og det er jo ikke

noe som roer ned tankene..

 

Må jo få lov å ønske alle andre lykke til i samme slengen, håper det går bra for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Maybee!

 

jeg skrev nettopp om mine opplevelser i et annet innlegg her.

jeg var også veldig nervøs da jeg var gravid for første gang, og er det nå også, fordi jeg har opplevd to SA selv.

 

Jeg ringte legevakten en lørdag fordi jeg syntes jeg hadde så vondt i magen også hadde jeg litt friskt blod dagen før. Da kom vi inn til UL med en gang og fikk konstantert at fosteret hadde det bra, vi fikk se at hjertet slo, vi var da 9 uker på vei:)

Det roet nervene veldig!

 

Ta kontakt med lege hvis du bekymrer deg veldig, det er ikke godt for deg å stresse slik med tankene.

 

kanskje du har en grei lege som kan gi det rekvisisjon til tidlig UL? verdt å spørre kanskje?

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg kjenner følelsen. Er også kjemperedd for å miste. Dette er mitt andre svangerskap og i det forige bødde jeg jevnlig fra uke 7. Jeg hadde morkaken foran åpningen og derfor blødde jeg så mye. heldigvis gikk det bra, men det er akkuat som om jeg bare går å venter på at det skal skje denne gangen også, og at det ikke kommer til å gå bra... Tar liksom meg selv i å gå å sjekke hele tiden. Prøver å ta meg i sammen, man må jo bare prøve å glede seg over graviditeten heller :-) Forhåpentligvis blir vi alle roligere etterhvert :-)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!!

Jeg forstår deg så altfor godt.Jeg er helt surrete,tenker på det hele tiden.Synes det er veeeeeldig mange som opplever sa og ma.....

Er selv bare 5-6 uker på vei og kjenner ingen tydelige tegn ennå på at jeg er gravid.Gjør dere?Har tatt hcg prøve idag og skal ta en på mandag for å forhåpentligvis se at hcg nivået har steget MASSE!!!

Så JA, jeg er bekymret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enkelt forklart så er SA en spontanabort der man blør, har som oftest vondt og fosteret kommer ut av seg selv. En MA er en "Missed abortion", dvs spontanabort der fosteret dør (som oftest uten at man merker noe annet enn at symptomene forsvinner eller aldri kommer) men ikke kommer ut av seg selv. Man må derfor til utskrapning for å fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Et godt råd; slutt å les om SA og MA. Det er ganske vanlig at kvinner opplever dette en gang, men de aller fleste svangerskap går helt fint!

 

Jeg var gravid for første gang tidligere i år men mistet desverre i februar i uke 16. Vi bestemte oss for å prøve igjen og jeg er nå nygravid igjen. Selvfølgelig ligger spontanaborten og murrer langt bak, men jeg har bestemt meg for å glede meg like mye som sist. Og det klarer jeg. Leser ingen av innleggene om SA og MA for det setter bare igang masse negative tanker. Jeg tror det er større sjanser for at spiren klorer seg fast om mamma tar godt vare på seg selv og gleder seg over det som skal komme. Og skulle det gå galt så var dette en liten en som hadde forvilla seg og som ikke skulle til meg i det hele tatt - og vi prøver igjen.......

 

Gratulerer så mye med graviditeten. Gled deg over den lille som vokser inne i deg og tenk gode tanker om fremtiden. For dette kommer til å gå så bra!!!!!!!

 

Varme tanker til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også livredd for å miste, er i femte uke nå. Men lurer på hvordan tungt fysisk arbeid (løfting, mye gåing og ståing...) påvirker lille gullet mitt? Har tatt det mere med ro etter pos. test, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene:)

 

JEg skal på tidlig UL i uke 12-13, men kunne gjerne tenke meg før det også. I og med at jeg har svært få symptoner, eneste er at jeg til tider føler meg svært fyllesyk uten grunn, ømme pupper og konstant hodepine.. Men får krysse fingrene ja, for meg og alle andre her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...