Gå til innhold

Sykeml.pga.mye kynnere!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg var på svangerskaps kontroll i dag (uke 24) og ble sykemeldt med en gang da jeg sa jeg hadde mye kynnere... har mangen for dagen og noen er ganske sterke. Legen mente at jeg burde ta det helt med ro fordi dette kunne føre til en for tidlig fødsel. Har en ganske tung jobb... men er det ikke vanlig å ha en del kynnere i uke 24? Flere som er sykemeldt pga. mye kynnere? Har lite lyst å gå hjemme...ble sykemeldt en mnd.forløbig....håper det roer seg litt i hvertfall da. Vil jo ikke føde for tidlig heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har og mye kynnere.Siden før uke 20. Er sykemeldt pga bekkenløsning, men vet at mange blir sykemeldt pga kynnere. Lurt å ta det litt med ro bare. Ikke stresse noe. Det går litt opp og ned for nå har jeg hatt noen rolige dager. er 27+4. Ikke noe å være bekymret for.

Skrevet

Jeg blir ikke sykemeldt pga kynnere. Var innom fødeavdeling for en uke siden, ble sjekket og sendt hjem igjen uten sykemelding. Alt så fint ut. Var da i uke 26 og fikk da kynnere ved all bevegelse - f.eks det å gå 5 meter. Kynnerne opplevdes ganske kraftige.

 

3 uker før var jeg hos fastlegen. Hadde også da mange kynnere og bekymra meg litt. Men legen var ikke bekymret.

 

Jobber i barnehage og i barnebolig. Ikke alltid så mage tunge tak, men stor aktivitet likevel

 

 

 

Skrevet

Jeg var sykemeldt pga. kynnere i forrige svangerskap, og jeg har en stillesittende jobb. Var så ille at jeg kunne bli stående på fortauet uten å komme meg av flekken...

Skrevet

TYdeligvis forskjellig standard på dette hos legene.. Jeg er sykemeldt 50 % for å se om ting roer seg eller ikke. Tidligere var det en drøy uke med 100% sm. Da ble det bedre, men så ble det værre etter at jeg begynte på jobb.. Jeg har mensmurringer også..

 

Vanskelig å være rolig hele tiden, men man bør jo det da

Skrevet

Da jeg var hos legen med masse kynnere fikk jeg besjed om at det ikke gjorde noenting.Spilte ingen rolle om dt var ubehagelig og vondt heller.Og siden jeg ikke fødte for tidlig sist pga kynnerene var det ingen fare nå mente hun.Ble skikkelig paff,for forrige legen i det første svangerskapet sykmeldte meg tvert når hun hørte det.STOR forskjell på meningene til forskjellige leger ja.

Skrevet

ble sykemeldt i forrige svangerskap i uke 27 pga kynnere. Men de kom hvert 3 min og var så sterke at jeg tenkte at den stakkars ungen i magen holdt på å bli klemt ihjel:-) Det var ganske "akutt" og jeg måtte overnatte på sykehus mens de registrerte aktiviteten. Ble sykemeldt pga truende for tidlig fødsel, og jeg var kjemperedd. Men det som hjalp var å ta det med ro. Det gjorde jeg ikke i de 27 første ukene: jobba full stilling, gikk ti etasjer i trappa, sjoppa rundt med venninner og var nesten mer aktiv enn før graviditeten...dumme meg...

(fordi ordene "graviditet er ingen sykdom" klang i ørene mine og alle jeg kjente sa det ved enhver passende anledning....)

Skrevet

kjenner forresten allerede kynnere nå også, og jeg er bare i uke 14:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...