Gå til innhold

svangerskapspenger og ferie i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lov å reise utenlands når man mottar svangerskapspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei er ikke helt bombesikker på det, men svangerskapspenger har jo litt sammenheng med sykepenger og når du mottar sykepenger er det i utgangspunktet ikke lov å reise utenlands. DVS det er lov men du skal gi beskjed og da blir du trukket for de dagene du er borte. Dette er penger vi får fordi vi ikke kan gå på jobb og da er det egentlig ikke lov å reise heller....Men når det er sagt, det skal jo mye til for at de skal finne ut om du er litt på tur...

Skrevet

Det tror jeg går helt fint.

Vi har faktisk planer om å reise vekk i 2 eller 3 mnd i permisjonstiden. Det er NÅ det blir mulighet til det, når jeg eller mannen allikevel har permisjon, blir ikke så lett senere.

Vi fikk beskjed om at den ene kan ha permisjonspenger mens den andre tar ferie. Men vi kan altså ikke ta permisjon samtidig.

Hadde vært VELDIG rart om de nekter deg utenlandsreise under permisjonstiden, siden man har 1 års permisjon her i landet ;-)

Jeg har alltid reist til utlandet med våre nyfødte, siden jeg har familie i utlandet som jeg ville vise babyen min til.

Permisjonspenger er ikke sykepenger, og det er heller ikke det samme som arbeidsledighetstrygd.

Det er et år FRI med omsorgen for din baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...