Gå til innhold

Hvor blir sexlysten av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Siden jeg ble gravid har jeg mistet sexlysten helt.

Prøver å forklare til samboer at han heller må prøve å myke meg

opp å gjøre meg kåt isteden for å bare sutre at han ikke får sex.

Han tror ikke jeg er intresert i han lenger, men elsker han jo like

mye nå som før. Han sier han ikke kan gå lenger uten sex å truer med

å gå til andre damer isteden for. Er det rettferdig?

Ellers noen tips om å få lysten tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han truer med å gå til andre damer, synes jeg ikke han er mye å spare på for å være helt ærlig.

Siden han tror du ikke er interessert i ham lenger, er det tydelig at han ikke har filla peiling på hva manglende sexlyst under svangerskapet kommer av, og at det er HELT VANLIG. Forklar ham, med vitenskapelige termer, at det skyldes den store økningen av hormonet progesteron. Vi kvinner reagerer forskjellig på hormonforandringen i kroppen, men det vanligste er faktisk å miste sexlyst under graviditet, ikke at den bli økt (i følge en artikkel her på bim). Det finnes utallige linker på nett hvor det jeg nå sier står svart på hvitt, som du evt. kan legge fram for ham, hvis han fortsatt ikke fatter det. Eller få jordmor/lege til å forklare ham det. Og så kan du jo oppfordre til at han får utløp for sextrangen på egenhånd uten å måtte ty til andre damer.

PS: Du kan også forberede ham på at ammeperioden også demper sexlysten hos svært mange. Det skyldes hormonet prolaktin, samt reduksjon av østrogen. Så vet han det.

Skrevet

men det r mye man kan gjøre seksuelt selv om man ikke er helt dær....hjelp ham litt med onanering å sånt ikke slutt å del de greiene dær , det er viktig med nærheten.men han skal ikke gi deg ultimatum på det viset, ikke gøy at han truer deg, det hjelper jo ikke sexlysten.

lykke til

Skrevet

Åååå jeg blir så fortvilte, uansett hvordan jeg prøver å snakke med han om det så blir det bare krangling.....Må bare legge til at vi har det veldig bra sammen ellers.

Skrevet

Hva er viktigst? Nærhet, kos å kyss eller sex?

Skrevet

det er jo hele pakka tilsammen som teller. når man er gravid er man jo litt mer følsom .jeg synes alt er viktig og alle tingene henger sammen. men man kan ikke ha sex om man ikke har lyst...da er d vertfall ikke godt.

Skrevet

Hvor gammel er egentlig samboeren din? Etter å ha nådd en viss modenhet og alder bør man vite at å MASE på noen, ikke er opphissende. Gnål om sex kommer ikke til å gjøre at du synes han er helt uimotståelig... Å true med andre damer er bare barnslig og egoistisk, og har ingenting med kjærlighet å gjøre. Han er sikkert gammel nok til å forstå at du i denne perioden av livet ditt har mer behov for varme, nærhet og intimitet på andre måter. Vis han artikler om temaet, det fins drøssevis av dem!

Men altså, han får gjøre en ekstra liten innsats for å gire deg opp. Og hvis han ikke gidder det eller dere ikke får det til, går det jo an å gi han en "hjelpende hånd". Du holder faktisk på med den viktigste jobben noe menneske kan gjøre, så han får bare slå seg til ro med at du ikke er i stand til å gi mer for tiden.

Skrevet

Det virker som at det er en person i ditt manns sexliv - han. Forførelsen starter alltid i at den ene eller begge ønsker det mener jeg. Kurtise tror jeg er noe mange glemmer. Mannen min har kurtisert meg hele svangerskapet - ved å gjøre ekstra ting i huset og forenkle min hverdag.

Kan jo bare si at vi har et fantastisk sexliv - ørti orgasmer på meg. FORDI det er hele tiden jeg som går foran og blir tatt mest hensyn til. Naturlig at hyppigheten går ned under et svangerskap. Nå i det siste har vi også byttet favorittstilling fordi jeg får så kynnere når han kommer for langt inn. Aldri hørt noe negativt.

Så - en klem til deg HI for en egostisk mann. Menn blåser ofte av meg når jeg sier at et bra sexliv starter med oppvasken. Da skjønner dere sikkert hvor mye sex de får og hvor bra den er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...