firemerkersmør Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Vi dro til kypros en uke med tassen på 11 mnd, og tenkte å dele noen av mine erfaringer. Vi dro i starten av mai. Da var den fin temperatur for tassen, tror det hadde blitt for varmt hvis vi dro mye senere. Vi bodde på Fig tree bay, Nausicca beach. Fin "resort" med alt på hotellet. Lite barnebaseng, og to større basenger. betjeningen var veldig positive til barn, de hadde barnestoler i spisesalen ol. Vi hadde med trille. Vi hadde paraplytrille, men i ettertid tror jeg kanskje jeg ville valgt en sportstrille. De veide den ike på flyet (sjekket inn som spesialbaggasje), og paraplytrillen var litt "spinkel". Vanskelig å trille på brostein, og mye risting i den(sikkert ikke så behagelig å sove i da). De trillene som reiseselskapet hadde var uten solskjerm, så de var helt håpløse. Vi tok med tassen tilbake på rommet for å sove lurene hans fordi det fort ble varmt for han. er jo ubehagelig å sove ute i varmen (selv i skyggen). Da var det veldig greit å bo som vi bodde ( 3 min å gå til rommet, og markterasse). Han sov litt ute, og det gikk greit. Vi prøvde å la han sove i den på kvelden mens vi spiste. La han da på rommet i trillen, og tok han med ut. Den ene dagen vi spiste inne våknet han, men når vi spiste utendørs gikk det fint (lydene blir nok litt mindre harde ute). Der vi var hedde de bleier, men de er veldig byre. De hadde også grøt og middagsglass, men de inneholdt salt og sukker, så jeg var glad jeg hadde med eget. I tillegg var det veldig dyrt (20 kr for ett middagsglass) Når vi var der var det ltt for kaldt i bassenget til at tassen kunne være der lenge. Vi hadde kjøpt soldrakt (SPF 50), men fikk lite bruk for den. Brukte babysvømme-truse i basenget, og vanlige klær når han sov. Smurte han om morgenen på hele kroppen likevel. Dette er mine erfaringer fra turen. var kjempefint å reise selv om det ble litt anderledes enn turene vi har hatt tidligere. Lite romantiske middager ja... Hvis dere lurer på noe mer kan dere bare spørre. er innom innimellom.
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 16. mai 2007 #2 Skrevet 16. mai 2007 Hei! Skal til akkurat samme stedet 28. mai! Lurte på om sengetøyet til ungen var ok? Hadde dere med noe sengetøy selv? Hvilken faktor smurte dere gutten med? Kjempekjekt å få info! :-)
firemerkersmør Skrevet 17. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2007 Sengetøyet var ok, men vår ligger uansett oppå dyna for det meste. Var kanskje litt "tung" dyne. Ikke sånn myk som vi har. Tassen hadde faktor 25, men vi hadde også drakt med solfaktor 50. Var mest i skyggen han da. Tipper det er veldig varmt og sterk sol når dere skal dit. Var greit med drakten, men er jo så mye man "skal ha", og det er vel strengt tatt ikke den mest nødvendige av de. God tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå