Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det var veldig lite jeg. Legen ringte og fortalte det. Har fått blodprosenten opp, men lageret er jo latterlig lavt. Noen som kan noe om dette? Hva kan jeg gjøre?

Takker for råd og tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt var/er også på 6. fikk beskjed om å ta jerntatbletter 2 stk hemojern

for dag i 1mnd deretter en for dag til etter fødsel.

Skrevet

Prøv å drikke Juice til alt du spiser samt når du ta jern tabletter (om du gjør det da:-)) Har selv lav jern i kroppen til vanlig og blei ikke noe bedre når jeg blei gravid, da begynte jeg med det jeg sa nå og det har hjulpet veldig mye..... applesin juice er best å drikke da det har høyest innehold av vit C og det er den som binde eller hjelper deg absorbere jernet i kroppen.

Lykke til!

;-)

Skrevet

Det var veldig lavt ja. Sikker på at du har hørt riktig? Jeg hadde jernlager på 18 og min lege syntes det var lavt. Jeg fikk vite at det normale var 15-200, men at man burde ligge over 18 iallfall. Siden vi snart skal føde.

Fikk du ikke beskjed om å ta jerntabletter? jeg har nå Hb på 12,4 mener jeg det var, og da var hun mer fornøyd enn når det var på 11. jeg tar duroferon. Veldig greit å ta det så lenge man tåler det og ikke blir forstoppet. Men jeg hadde snakket med legen igjen jeg hadde jeg vært deg og hørt hva du skal ta og hvor mye.

Skrevet

Tar jern allerede og har tatt det i en måned. Legen sa jeg skulle fortsette med det og at hun skulle ringe meg opp igjen hvis hun kom på noe bedre...Har klart å få blodprosenten opp men lageret er på 6 ja. Husker hvor dårlig jeg ble etter forrige fødsel pga lav blodprosent og ble ærlig talt litt stressa i dag.

Må vel bare si fra på føden om dette her- de regner jo med at jeg skal føde i god tid før termin også, så jeg har jo ike så mye tid å få gjort noe med dette på.

Skrevet

Jeg har også et latterlig lavt jernlager. 7 fikk jeg beskjed om på forrige kontroll. Dette medførte ikke noen risiko på noen måte, men man kan føle seg svimmel og slapp. Det er når blodprosenten også blir lav det kan være litt skummelt.

Jeg har som deg spist jern en stund nå, men bare hemofer fordi den er "snill" mot magen. Syntes det var litt rart at lageret var blitt så lavt til tross for at jeg spiste to om dagen. Men det var helt til jeg fikk vite at man ikke skulle ta de med melk fordi dette reduserte virkningen. Ta det med juice (hvis du orker - jeg klarer ikke pga halsbrann), så skal du se det skjer ting.

Lykke til

Skrevet

Niferex er bra, det blir de fleste gravide i Sverige anbefalt å ta. Man kan ta 2 om dagen, men ikke sammen med mat da opptaket blir dårligere. Ellers er rödt kjött bra, da det inneholder mye jern. Leverpastej og blodpudding er også bra.

Skrevet

Mitt er på 4. Hadde også lav Blod% 9.8, så jeg har tatt litt ferromax. Blir uggen i magen så det blir ikke vær dag.......... men kjenner på meg selv at det har blitt bedre, er mye mer opplagt enn jeg var, men skulle nok tatt mer tbl.......

Skrevet

Mitt er på 4, og selvsagt alt for lavt. Har ikke vært over 7 hele sv.skapet. Men Hb har holdt seg over 9. Er på 9,1 nå, så det er for lavt. Tar ferro retard nå, men det tas ikke så godt opp hos meg. Tra to om dagen sammen med c-vitamin. Er heldigvis 36+1 nå, så da kan babyen bare komme snart, så jeg får på plass næringsstoffene i kroppen.

Jeg er veldig slapp og trøtt, og blir fort sliten. Har ikke gått opp mer enn 4 kg til nå, så vekta er ikke særlig høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...