*mamman til tw og bi* Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 får en utbetalt sykepenger 6 eller 8 uker før de må ha papirer fra jobben om at de ikke kantilpasse jobben for min del i graviditeten?ble sykemeldt 19.mars pga muskelsmerter i ryggen.jobber som kokk,noe som krever at jeg går og står hele dagen.(kan jo ikke gjøre noe med det akkurat) hvordan bil utbetalingene da??? jobben betaler de første 14.dagen,men betaler nav da for 6uker eller 8 uker etter på?går i permisjon 19 mai så blir sykemeldt totalt 9 uker.
*RutIetutt* Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Ja, er vel etter 8 uker en må ha prøvd å tilrettelegge på arb.plassen eller noe sånt....
Spent!!! ♥ Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 jeg har også vært sykmeldt over åtte uker. Legen kan skrive din diagnose/hvorfor du er sykmeldt på sykmeldingen din,hvis det ikke er mulighet for at du kan gjenoppta arbeidet. Dette er forklaring nok til NAV. Jeg har ødem og vondt i korsryggen, jobber i butikk, så det sier seg selv at jeg ikke kan gjenoppta arbeidet under svangerskapet. Men kan jo være lurt å ta en tlf til NAV sånn i tilfellet det er andre rutiner hos deg...? Slik at du ikke blir sittende uten sykepenger en periode...
Spent!!! ♥ Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Arbeidsgiver betaler første 16 dager, så overtar NAV utbetalingen. Husk å gi dem kontonr! Arbeidsgiver får refundert lønnen de 16dagene fra NAV i etterkant hvis sykemldingen din er svangerskapsrelatert. Tror de må søke om dette.
Bebbies i magen Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Jeg tror ikke du trenger å tenke så veldig mye over det jeg. På et eller annet tidspunkt overtar nok trygdekontoret utbetalingen, men da skal du få et brev først. Jeg har vært sykmeldt siden i januar (100%) og før det var jeg sykmeldt 50%, jeg fikk et brev i posten om at jeg og arbeidsgiver måtte gå igjennom hvilke tiltak som kunne gjøres for å evt få meg tilbake i jobb. Tror vi gjorde dette når jeg hadde vært sykmeldt i 10 uker eller no jeg. Det skjer liksom ingenting med engang. Men snakk med trygdekontoret eller arbeidsgiver. De vet best. Det kan jo variere fra sted til sted hvor nøye de er.
esperanza33 Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Hei jeg har vært sm fra 02.02, har nå fått godkjent søknad om svangerskapspenger
*mamman til tw og bi* Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2007 men jobben betaler 16 dager og nav/trygdekontoret 8 uker da?for da trenger jeg ikke å bry meg mer om det.men om nav /trygdekontoret kun betaler 6 uker må jeg få for den siste uka også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå