Trønderpia venter nr 3 Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Jeg vet jeg bør lære ungen å sovne selv, og jg vet det er min egen skyld at det er blitt slik. Men jeg synes jeg bruker hele dagen og hele kvelden på at han skal sovne. Før var han så flink som sovna selv på kvelden, men det skle helt ut. På dagtid triller vi så han skal sovne. jaja mamman får i allefall rørt på ræva. Sjelden vi må trille så langt. Når han først sovner, så våkner han etter 30-45 minutt som regel. Er jeg heldig sover han i 1,5 time. Da blir jeg så forundra at jeg får ikke gjort noe uansett. Så er det kvelden da. Han får grøt i 6-tia, stell og pupp og stuptrøtt før halv 8. Sovner som regel ved puppen, men hender han sovner selv da. Så våkner han etter en time, og i de siste kveldene har han våknet mange ganger på kvelden. I kveld har han vært våken 3 ganger til nå. På natta våkner han for mat, men ikke besandig han roer seg og sovner. Helst vil han sove i arma mine. I natt var han våken i en time, men da var han i allefall rolig i egen seng, så jeg fikk duppa litt. Men det hjelper ikke meg så mye. Vurderer å prøve 2nj sin metode, men kjenner jeg trenger litt overskudd for å starte og. Skal reise og besøke et vennepar i helga. Har virkelig gleda meg til å være litt sosial både på dag og kveld. Men nå gruer jeg bare. Har mest lyst til å avlyse hele greia. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Men måtte bare få det ut.
Lumsk Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Jeg vet hvor slitsomt det er med barn som ikke sover på dagtid og som bare sovner ved puppen om natta. Du har full sympati fra meg. Her i huset holder ting på å gå seg til (bank i bordet) og nå kan han faktisk sove over en time på dagtid. Prøv og les "the no-cry sleep solution". Det er en bok som har hjulpet mange. Der får du vite hva du kan gjøre for å få gutten til å sove lengere. Jeg har lest mesteparten av boka nå, men gutten vår ble bedre av seg selv så vi begynte aldri med teknikken selv, men de virker veldig ok. Lykke til.
Tuppa78 og Emelie Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Hei, Akkurat som å høre frøkena her, bortsett fra at hun sovner av seg selv på kvelden, om hun ikke har sovnet ved puppen da. Men, hun våkner etter en time å så er det i gang! Holder på hele kvelden, og våkner hver 2. eller 3. time gjennom natta, vet ikke min arme råd!! Krever puppen hele tida, jeg føler meg helt tom. Prøver med mer fast føde nå, siden hun er i overkant av 5 mnd, vet ikke hvor gammel din er? Hs mente hun hadde snudd døgnet og at vi må få i henne mer mat på dagtid, så nå er det skikkelig matregime her! Kan ikke si annet enn lykke til, det må jo rette seg etterhvert får man håpe!
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2007 Min er straks 5,5 mnd, så det er samma alder på de to da. Har gitt grøt i overkant av 2 uker. Begynte i går å gi litt på formiddagen og. Får se hvordan det går deg til. Skal til helsesøster på mandag. Og det føles som en evighet til:) men satser på at det går seg til snart. Han var jo så grei. Like før mamman kunne ta seg litt friheter på kveldstid. Men det skar seg helt det.
Tuppa78 og Emelie Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Samme her, trodde at endelig kunne jeg komme meg litt ut også, men nei da. I tillegg tar hun heller ikke flaske så jeg er stuck! Vi får krysse fingre og satse på at det er noe med alderen )!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå