Gå til innhold

han tar avstand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg ble gravid har han mistet lysten liksom.

Når vi prøvde å bli gravid hadde vi sex flere ganger i uken, men etter vi fikk vite vi var gravid, må jeg nermest booke tid med han...

Er 5 mnd på vei nå og vi har bare hatt sex 5 ganger!

Det er en gang i mnd!

Føler at han ikke synes jeg er sexy lengre...og det verste er at jeg ikke er blitt "tykk" gravid men har en baby kul på magen....

Hva skal jeg gjøre??

Han sier hele tiden at gravide er så sexy men han vil jo ikke ha meg....

Håper på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isjda.. du må bare prate med ham og spørre og spørre om grunnen til dette.. hos noen sitter forklaringen veldig langt inne. Du må kanskje sette av litt tid en kveld eller fler, for å komme til bunns. Men ikke gi deg!

Noen er redde for å skade barnet, noen tenker på deg som mamma men ikke som kvinne osv osv.. noe er det helt tydelig i alle fall!

Prat med ham, det er det beste jeg kan si.

Sexlivet vårt dalte da jeg var gravid, men det var mye pga av at jeg hadde fødselsangst og det ¨påvirket hele forholdet vårt... er det noe ellers med deg som har forandret seg? kanskje du har et annet humør,. en annen energi enn den han kjenner og tenner på.`? vil uansett anbefale "Kjærlighetens 5 språk", en fantastisk bok alle par bør lese. Veldig enkel, lettlest og utrolig effektiv.

Det handler om å vise din kjære at du elsker ham/henne på den måten han/hun trenger. Den som føler seg elsket har lettere for å elske, og det kommer også sex-livet til gode!:)

Lykke til!!

Skrevet

jeg føler med deg.... jeg har det slik jeg også....har vel sex 1 gang i uken... jeg spør han om var det ,Og sa sier han at det ikke er noe,,, at han er sliten og trøtt.... er jeg ikke tiltrekkende lengre?? jeg har jo ikke lagt på meg noe,,, heller gått ned,,,

hva er det som er problemet....

blir så utrolig lei meg,, vet ikke hva jeg skal gjøre eller si?

elsker han veldig høyt

Skrevet

Jeg har samme problemet. Min mann har mistet lysten nå i 3.trimester(33 uker nå). Vi har ikke hatt seksuellt samvær(hverken sex eller kos med seksuelle undertoner) på 3,5uke nå. Jeg er i bedre form enn noensinne, og ser menn liker det de ser når de ser på meg, men mannen min tenner altså ikke..

Jeg gjør alt jeg kan for å ikke tenke på det, onanerer så mye jeg orker for å unngå i størst mulig grad å bli kåt i nærheten av ham, og har sagt til han at han "har rattet", men for meg virker det altså som om han ikke en gang prøver å kjenne om han muligens kunne bli litt lysten.

Har også sagt at om vi koser og det ikke blir mer, så er det ok, det viktigste for meg er at vi bare kan i det minste være litt nære og glad i hverandre, men han følger ikke opp på den heller, men det har jeg forstått er fordi han er redd for å gjøre vondt verre)..

Han er veldig glad i meg og magen; stryker, masserer, kjenner på magen. Han er også tydelig veldig lykkelig over situasjonen og gleder seg veldig. Føler at vi er to sammen om graviditeten! Vi står i en meget stressende situasjon nå, med husovertagelse 1mnd før termin, og han må jobbe livsshiten av seg før guttungen kommer, med maling og flytting, men dette tar han med et smil og glede! Dog inni seg jobber han hardt med planlegging og forberedelser, slikt som distanserer en fra seksuelle tanker og følelser.

Tenker derfor at jeg nå må være sterk og god og gjøre alt jeg overhode kan for å respektere at han ikke har lyst -uansett grunn- og heller ikke tvinge han til å svare på hvorfor han ikke har lyst.

Dette er bare en kort periode i våre liv. Vi jenter har en tendens til å forvente i pose og sekk og gjerne mere til, mens mannen bare skal forstå uten å blunke eller spør, våre egne feil/rarieteter..

Det viktigste for meg er altså at han er en super mann, som er veldig glad i meg og snill mot meg, han bryr seg og deltar i svangerskapet, har er i det hele tatt en meget bra person!

Det er tøft og sårende og jeg gråter en del, men prøver å være mest mulig upåvirket ovenfor han, og sier heller fra når det blir for ille, at det er ikke allle dager jeg takler like godt at han ikke har lyst. Da stryker han meg på ryggen, og lar meg være litt trist(så sant jeg ikke utnytter det og lar det skje for ofte...).

KONKLUSJONEN MIN: vi jenter får benytte sjansen til å gi litt tilbake i en slik situasjon, med å respektere, og gi rom og tid.

Og så må vi dele sinne og frustrasjon med hverandre så vi blir sterkere og bedre kjærester for vår mann!

Jeg er sååå glad for å lese at jeg ikke er alene om dette!!!!

Skrevet

Vil dessuten si som tips, om du må/ønsker å prøve og løse situasjonen, at du tenker om det er noe DU selv kan gjøre anderledes, fremfor å prøve å endre eller kreve av han. Ellers kan han lett føle det som press, og at han er for dårlig mann, og det gjør bare vondt verre.

Om jeg var deg ville jeg spurt han om det er noe du kan gjøre for han, pynte deg, massasje, dusje sammen, lese erotiske historier, ta bilder, gjøre det på uvante steder som i friluft osv..

Eller du kan også spørre han om hva han tenker om å få barn/bli familie, kanskje han rett og slett er liten og redd...??

Skrevet

Uff da, høres trist ut. Hær er det helt sinnsykt, jeg har aldri vært så kåt i hele mitt liv som nå som gravid. Å nåde kællen om han hadde sagt nei da hadde jeg overfalt han tror jeg:) Jeg for anse meg selv som heldig jeg da... her er det 2-3 orgasmer på hver av oss hver dag:) Håper det ordner seg for deg da, sikkert bare en fase han er inni. Lykke til.

Skrevet

Det er godt å vite at jeg ikke er alene om dette...

Skal prøve å snakke med han om det..

Tusen takk for supre tips=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...