Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2007/05/10/vil-ha-ultralyd-for-alle-i/index.xml Hadde jeg visst dette før 12. uke hadde jeg tatt UL. Nå er det forsent for meg. Er i uke 16.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Men hva ville du gjort hvis barnet muligens hadde Downs? Tatt abort? Ingen garanti for at barnet er friskt, nakkefold eller ikke. Jeg visste om dette, men droppa den UL likevel. For valget ville være alt for vanskelig. jeg er glad i lille barnet inni meg, og håper det er friskt. hvis ikke klarer vi det også.
ana baroma Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Nå er det jo sånn at ungene kommer ikke med noen helsegaranti:) Jeg synes i grunnen det er trist at barn med downs blir sortert ut, dette er mennesker som krever litt ekstra, men som gir mangfold igjen. Det kan være like hardt og krevende å få et barn med for eks adhd eller andre lignende diagnoser. Og hva med de som kommer med hjertefeil som må følges opp i mange år? Hvor skal grensen gå egentlig? Å ta bort det barnet som vokser i meg er for meg uaktuelt uansett hva det måtte feile. Men mulig jeg er litt rar:) Så jeg synes i grunnen du overdriver litt med overskriften din, det er ingen krise at du ikke har fått tatt en UL tidligere. Sannsynligheten for at du får et barn med downs er svært liten. Lykke til med resten av svangerskapet!
Mari 74 Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Jeg gjorde denne undersøkelsen, fordi jeg ble spurt om å stille, de trengte gravide til opplæring av en lege som skulle spesialisere seg på dette. Alt var helt som det skulle hos meg, men jeg tenkte ganske mye på det etterpå, hvilket dilemma det ville vært om jeg hadde fått vite noe annet under den undersøkelsen. Tror ikke jeg vil gjort det om igjen, føltes egentlig ikke riktig for meg, selv om jeg ikke tenkte så mye over det på forhånd da jeg ble spurt. Som hun over her sier, så har man ingen garantier uansett.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Jeg tok denne UL'en, og hadde det vært noe galt hadde jeg tatt det bort..Skal bli alenemor, og vet det er slitsomt nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå