Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 lurer på en ting ang. pigmentflekker... er man arvelig disponert for disse... ? slik som strekkmerker..? for min mor eeeeeeeeelsker sol.. er vel brun hele året.. tar vel henne 10 min i solen å bli like brun som noen som har vært i syden flere uker.. Hun har ikke pigmentflekker.. Jeg tror jeg har arvet hennes "sterke" hud.. alså jeg vet jeg er disponert for strekkmerker, men jeg blir ALDRI solbrent i sola.. og viss jeg bare gidder, så kan jeg bli nokså brun jeg også.. hehe.. har bare aldri tålmodighet til å ligge å sole meg lenge.. :D
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 10. mai 2007 Ingen som vet.. ?
elfmade Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Vet ikke helt. Jeg er ganske mörk og blir lett brun og fikk ingen flekker i forrige svangerskap så jeg trodde jeg var trygg ( min mor har heller ikke fått pigment flekker).... Men den gang ei! Har allerede nå fått i ansiktet og har ikke värt super mye ute... Veldig misfornöyd:( Elsker solen og har värt så fornöyd for i forrige grav hadde jeg fått strekk merker på denne tiden og det er ikke antydning til dette nå, men så skulle man få pigment flekker i stedet. Djevelens verk!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2007 Huff da.. hørtes ikke noe gøy ut vises de godt disse pigmentflekkene..? og hvordan ser de egentlig ut... ?
elfmade Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Ser ut som store fregner, liksom. Og de er ikke kjempe synlige. Jeg har fått påkinnet og det ser ut som om jeg har et område som er mye brunere. Synes ikke om jeg sminker meg feks. Så nå er planen og dekke hele meg med sånne så jeg blir til en jevn pigment flekk;)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2007 haha luuurt jeg får vel bare følge ekstra godt med da... viss jeg ser antydninger til dette, så får jeg bare holde meg i skjul haha:P eller gjøre som deg, forsette til hele meg er som en stooor fint pigment flekk
lisepia Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 hei hei. pigmentflekker er arvelig anlagt, som så mange andre ting. hehe mange gravide får pigmentflekker om de går i sol eller ikke pga hormoner, men disse skulle gjerne gå vekk igjen etter fødsel. pigmentflekker kan man alltid få, men , men er i større risiko når man er gravid. pigmentflekker kan man få vekk igjen.. med krem.. nå om dagen kan man bleke ned en neger.. (hvordan tror dere ellest mickael jackson pluttselig ble så hvit..?? hehe) mitt råd er: smør dele godt hvis dere skal sole og pass på. og skulle uhellet være ute så oppsøk kosmetolog, de kan hjelp.. klemz (utdannet kosmetisk terapeut)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2007 haha måtte le litt når du skrev det om Michael Jackson :P haha.. men takk for svar er som jeg nevnte tidligere, greit å vite at man kan få disse dumme pigmentflekkene bort igjen:P
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 bruk solfaktor jenter!!! Spesielt nå når dere er gravide, da kan man VELDIG fort få pigmentflekker. Har ikke så mye med arv å gjøre akkurat is vangerskapet fordi da er huden veldig lett påvirkelig for solen. Solfaktor solfaktor:)))) hihi----
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå