Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Finner ikke igjen spørsmålet jeg stilte igår jeg;) Far vil begjære mekling etter mislykket tredje møte på familievern kontor. Er det noen som vet hvor lang tid dette vil ta før vi blir innkalt, og hva som skjer der. All info tas imot med takk. Tusen takk;)
M by M Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Vi var på mekling for et år siden. Vi klarte heldigvis å bli enige før vi kom, så vi fikk hjelp og råd til å skrive samværsavtale. Men rettslig (tvunget mekling) gir dere tre ganger og om dere da ikke blir enige, blir det rettslige møter hvor de vurderer dere hver for dere og om dere da ikke kommer frem til løsning blir det rettsak. Men de fleste klarer nok å bli enige i løpet av meklingen. Om dere klarer dere med meklingen, skriver dere samværsavtale om mottar en meklingsattest som er et rettslig dokument som er gyldig i et år. Etter året kan dere velge selv om dere vil ha ny mekling om avtalen ikke fungerer til beste for barnet og da tar dere selv kontakt og om dere er fornøyd, fornyer dere bare datoen på den avtalen dere har. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Tusen takk for informativt svar. Det hjalp. Ble litt roligere nå.... Da behøver jeg hvertfall ikke finne meg en advokat med det første...... FÅr håpe far tar til fornuft iløpet av denne tiden da.... Han vil nemlig ikke ha tilvenning for å bli kjent med sønnen si n før han får vanlig samvær..... nå har han ikke sett sønnen sin på 2 mnd og før der hadde det gått 7 mnd.... Jeg tør snart ikke håpe mer jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Oj vi er i samme situasjon, hvor gammel er sønnen din, min er snart 3,5år. Har ikke sett faren sin siden juni ifjor. Advokaten min sa at de sender ikke ett barn til samvær uten at barnet er trygg på den personen barnet skal ha samvær med, så stå på ditt og legg frem hvordan du vil tilvenningen skal skje, husk at det bare er du som kjenner barnet ditt best så de hører på deg!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 HEi. Så deilig å høre... da er det ikke jeg som er sinnsyk(farens ord) . Sønnen min er 17 mnd, så han er ikke gamle skrotten ... og bare vant til mamma og moromor. Så det blir ikke snakk om at jeg sender han avgårde før han er like trygg på faren sin som han er på meg. fortell gjerne mer... klem fra oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå