Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 var på hs i dagog der begynte gutten å få røde prikker snakket med hs og fikk beskjed om å følgge med han for det så ut som det kunne være vannkopper. hva må jeg passe på ved vannkopper? vet hvordan det ser ut men hva kan jeg forvente liksom? feber hva mer hvor mye.? er å grønn på dette som det går ann å få blitt altsa.
Gjest -lilly- Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Vannkopper er blemmer fylt med veske som klør veldig. Noen får bare få prikker, mens andre kan få over hele kroppen. Det er ikke farlig, men det smitter veldig. Noen får vannkopper uten å bli syk i det hele tatt, mens andre kan få feber. Det værste med vannkopper er vel egentlig at det klør veldig, men du kan jo smøre på med aloe vera krem som demper kløen. Så slipper barnet ditt å ha det så ille. Lykke til:) Det er bare bra å få vannkoppene så tidlig i livet som mulig. Jo yngre de er når de får det, jo mindre "syk" blir barnet. En voksen mann f.eks kan bli vedlig syk hvis han får det.
2nj♥ Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Noen får litt feber, men jo mindre barnet er jo mindre plaget er det som regel også. Ellers er det jo god hygiene, smøre om det virker å klø (gutten min klødde ikke da han hadde vannkopper), hvitvask er fint da. Tar som regel ca 1 uke før man er frisk igjen, men noe lenger før alle prikkene er vekk. Er jo ikke alle som får så mange vannkopper heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå