Gå til innhold

strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til syden om en og en halv måned. Jeg har planer om å sole meg litt og få litt farge på kroppen. Men så har jeg etter ha ha vært gravid desverre fått en del strekk merker på magen. Det jeg lurer på er om jeg skal bør dekke til disse når jeg soler meg? Noen jeg har spurt sier de forsvinner ( blekner) fortere ved at jeg får sol på dem, men andre sier jeg for all del ikke må finne på å utsett dem for sol i det hele tatt får da kommer de til å bli enda styggere.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde kanskje det hadde noe med hvor lenge du har hatt merkene jeg. Kan jo ikke dekke dem til for alltid, men i begynnelsen at de skal behandles litt som arr. Nei dette lurer jeg på og. Er forsåvidt snart et år siden jeg fødte og jeg smurte sunblock på strekkmerkene den sommerne både før og etter fødselen for jeg følte at det sved og klødde litt på en måte.

Nå er de derimot ikke så ille lenger så kommer bare til å smøre mg som vanlig og følge med på dem,.

Har også hørt de blir finere når man tar sol f.eks. men har ingen erfaringer med det selv ene eller andre veien.

Skrevet

Jeg har hørt at man bare kan sole seg siden det er underhuden som har sprukket. Har også hørt at de kan blekne, men vet ikke om dette stemmer.

Skrevet

glemte å skrive hvor lenge det er siden jeg fødte. Det har vel en betydning for hvor hvidt jeg kan sole dem eller ikke.... nå er det litt over seks mnd siden jeg fødte og de er ganske røde enda. Har ikke begynt å falme så veldig enno.

Skrevet

Og hvor lenge må man vente på at de blir hvitere tro, mine synes ganske bra ennå de, 10mnd siden fødsel...det er kanskje snakk om flere år eller?

Den som finner opp noe som fikser dette til en overkommelig penge den blir RIK:)

Lurer på om det finnes mer forskning på dette jeg, og om noen er på vei til å finne ut av no, krysse krysse fingrer.

Hjelper det laser greine de snakker om da? Vet det er svindyrt men...

Skrevet

Jeg har pratet med en laserklinikk, og de kan ikke garantere godt resultat. De sier det er individuelt, så det blir en risiko å måtte betale 400 kr timen å evt ikke få noe ut av det...

Skrevet

jag var hos legen i dag pga strekkmerker og han sa at jeg må ikke finne på å sole dem, da blir de bare værre ganger 1000... men nå er det bare 3 måneder siden jeg fødte da..

men det jeg ble så glad for er at han skal hjelpe meg så jeg får dekka en operasjon mot strekkmerkene + "lage" ny navel, for min navel har lixom flytta seg 1 eller 2 cm og blitt helt svart...ser helt forferdelig ut lixom... men nå ser jeg ett lys i tunnellen ja...:o) JIPPI!!!

noen av dere som har erfaring med sånn oprasjon eller...??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...