Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes jeg til tider fikk snåle råd av svigermoren min, så da tok jeg og intervjuet min mor om hvordan ting var før i tiden. Og jo, dette husket min mor særlig godt om de gode gamle dager:

*Hun fikk beskjed om å slutte å amme ved 3 mnd alder, for barn hadde godt av å begynne med grøt tidlig (noe hun valgte å ikke gjøre forøvrig)

*Babyer skal kun ammes hver 4.time, og skriker de så er det bare sunt for lungene (et annet råd hun bare humret over...hvem orket vel å høre ungen skrike 3 timer fordi den er sulten)

*Barn skulle alltid sove på magen

*Ungen skulle ha på seg så mye klær at hendene var varme

*Man skulle ikke bade barnet før navlen var helt helet, og for all del, ikke vaske i nærheten av navlen

Ettersom min svigermor er en smule pertentlig fulge hun nesten alle råd til punkt og prikke...og syns det er skikkelig skummelt at alt er så annerledes i dag. Ikke rart at man får litt rare råd innimellom sier nå jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant. Da jeg fikk min eldste datter som nå er 17 skulle ungene fremdeles ligge på magen. Men jeg fant det veldig unaturlig, og hun likte det ikke selv så jeg la hun på ryggen :-) I tillegg så skulle det gå 3 t mellom amming. + at de skulle få grøt fra 3-3,5mnd alder.

Har sett en enorm forandring i anbefalinger fra jeg fikk henne til jeg nå fikk minsten på 6 mnd. -Heldigvis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...