Roketikka Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Min lille prins har en lei tendens til å svelge litt vrangt når han spiser. Han er veldig glupsk og har det no litt travelt til tider. Jeg må liksom hele tiden sitte å overvåke han for å høre om han klarer å dra inn pusten, for plutselig suger og suger han uten å dra inn pusten. Så ender det i et vræl, og jeg må bare hive ham over skulderen eller på magen sånn at han får igjen pusten..... Dette er meget ubehagelig for han, og for oss som ser på også selvfølgelig... .blir litt skremt jeg da dette skjer ganske ofte. Han er 8 uker gammel. Flere med beibier som gjør sånn?
selfangerkjerringa Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Jenta mi gjorde noe lignende ja. Jeg har mye melk og sterk utdrivningsrefleks, og det var litt mye å gape over til tider for en liten babymunn... men hun hosta og harka og fortsatte å suge, så det gikk jo bra Nå er hun 4mnd og ting går helt fint - slutt på akkruat det problemet i hvert fall.
Ouagadougou Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Min jente gjør også det- hun er 5,5 mnd og gjør det litt mindre nå. Skjer egentlig mest mot slutten av måltidet. Men jeg må ikke gjøre noe for at hun skal få pusten igjen - det fikser hun selv etter et par sekunder. Har funnet ut at det er like greit å bare styrke hun litt på kinnet slik at hun roer seg ned.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 å, jo da, her i gården var det mye hosting, harking og gisping etter luft i starten. Har gått over nå. Det er jo ikke farlig for barnet, bare ubehagelig. Det hele bunner vel i at de ikke klarer å svelge unna alt, så noe kommer i luftrøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå