Gå til innhold

Solarium..

Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei.. Noen andre som går å tar sol? Hvor ofte ? :D:D

Har nettopp begynnt med dette.. har lyst å bli litt brun hehe...

Men om det er farlig å sole seg i 20 min i solarium, for så å sole seg ute senere på dagen? seff smøre seg med solkrem før man soler seg ute... :P

Hvordan gjør dere det når dere ligger i solarium.. jeg er jo bøyd i ryggen, så føler jeg har en plass der jeg ikke blir brun haha.. Og hvordan gjør dere det med armhulene.. ligger jo med armene rett ned jeg da.. litt i fra kroppen. men det kommer jo ikke sol til under armene... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar litt sol, men ikke så veldig ofte:) Kanskje et par - 3 ganger per mnd nå.

Du kan vel sole deg begge steder bare du husker å smøre på solkrem (det kan du godt ha i solariumet også...).

Jeg bytter på å ha armene rett ned eller over hodet, da blir man jo litt brun under armene også:)

Skrevet

ja jeg vurderte dette hehe.. men d ble liksom så trangt inni det solariumet jeg låg i.. så fikk liksom ikke bøyd opp arma hehehe:P

Men jeg får prøve det neste gang :P :P

Skrevet

Solarium er greit å ta, når man er gravid, men se opp for pigmentflekker...de går aldri bort. Litt surt hvis man får de i ansiktet =)

Tar selv sol sånn innimellom. Prøver å holde meg til 1 gang i uka, greit med litt farge, før man reiser til sydeligere breddegrader i juli =)

Skrevet

men lurer på en timg ang. pigmentflekker... er man arvelig disponert for disse... ? slik som strekkmerker..? for min mor eeeeeeeeelsker sol.. er vel brun hele året.. tar vel henne 10 min i solen å bli like brun som noen som har vært i syden flere uker.. Hun har ikke pigmentflekker.. Jeg tror jeg har arvet hennes "sterke" hud.. jeg vet jeg er disponert for strekkmerker..

Men jeg blir aldri solbrent i sola.. og viss jeg bare gidder, så kan jeg bli nokså brun jeg også.. hehe.. har bare aldri tålmodighet til å ligge å sole meg lenge.. :D:D

Skrevet

Vil bare korrigere ovenforstående på ett punkt; pigmentflekker kan gå bort ved behandling.

Jeg hadde en meget markert 'bart' over hele overleppen som resultet av p-pille bruk. Jeg kjøpte en gele som gradvis etset bort hudlaget. Man får kjøpt det i hudpleiesalonger. Merket jeg brukte het MD Formulations. Man bør ikke bruke slike produkter uten veiledning, da feil bruk kan gjøre vondt verre. Man skal dessuten være MEGET forsiktig med sol når slike etsende produkter brukes.

Poenger er ihvertfall at alt håp ikke nødvendigvis er uten dersom man får pigmentflekk som ikke går bort av seg selv (noen svangerskapsrelaterte pigmentflekker går jo bort av seg selv)

Skrevet

Takk takk :) betryggende å vite at man kan klare å få dem bort om de skulle dukke opp :)

Skrevet

Pigmentflekker er noe vi er mer utsatt for, når vi går gravide og tar sol...

Jeg har å tatt en del sol opp gjennom årene å enda ikke fått en pimentflekk, men som sagt når vi er gravide er vi mer utsatte...

Skrevet

Var ikke klar over at man kanskje kunne klare å få de bort, men det er jo greit å vite =)

Skrevet

er ikke lurt å ta solarium...å i hvertfall ikke når du er gravid..

ville prøvd å unngå det...

det er jo snart sommer blir brun da.bruk selvbruningskrem i mellomtida

funker fint hvis du jør det riktig,ser naturlig ut og..:)

pluss du skal vere forsiktig i sola i sommer,pga når du er gravid får du veldig lett pigment flekker...ik farlig,men ik så veldig pent heller :) ikke i ansiktet ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...