Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kl 8 på morgenen gikk vannet..det renner som fy.. jeg har fått time til kontroll 15.30.. har ikke begynt å få rier enda.men mensmurringer og vondt i korsryggen.. de kommer ikke med jevne mellomrom da.

Kan dette være rier? er førstegangsfødende..har ikke så mye peil på dette!

hvor lenge etter at vannet har gått kan en fødsel begynne?!

takker og bukker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når vannet mitt gikk kom pressriene nesten rett etter. men det er nok noe som varierer fra person til person. men syns kansje du sku har ringt føden siden du har vondt i korsryggen,

Skrevet

om smertene kommer og går er det sikkert tidlige rier:))) er ikke nødvendigvis så regelmessige, var ikke det på meg i allefall...i begynnelsen var det gjerne 30 min mellom hver gang jeg fikk vondt... så kanskje 15, så 30, så 20 og gjerne 40.......... (min)

så, side n vannet er gått er det jo rimelig å tro at det er rier du har:))))

og uansett, stopper det opp, får du drypp i løpet av de nermeste dagene, og babyen din kommer snart!!!!!!!!!!!

hvor langt er du kommet nå i forhold til termin da??

Skrevet

Hos meg gikk vannet og jeg ble satt i gang 54 timer etterpå men siden du har sammentrekninger er det nok noe i gang hos deg, husk å puste riktig, da er de mest effektive. Lykke til.

Skrevet

Min lille prinsesse var ute 6 timer etter vannet gikk. Riene startet ca.10 min etter vannet hadde gått, men var ikke skikkelig vonde før etter ca.2 timer. Når jeg snakket med jordmor etter at vannet hadde gått sa hun at fødselen var igang innen 24 timer, så det skjer nok snart. Hadde ringt føden jeg...høres ut som du kan være igang og mine rier startet med 5 min mellomrom og gikk over til 3 min, så kan gå nokså fort. Jeg var førstegangs... Lykke til!!!

Skrevet

maks 3 døgn etter at vannet har gått, går du så lenge setter de deg på drypp. Eg venta så lenge sist. Pga seteleie måtte eg være de 3 døgna på sjukehuset...ugg...

Skrevet

Du bør være forberedt på at det kan ta litt tid. Vannet mitt gikk kl. 1600 på en onsdag og jenta ble født kl 0220 fredag. Dette var 3 uker før termin og jeg var ikke moden ennå. Jeg hadde jevnlig rier i over ett døgn uten at det gjorde susen. Mensmurringer og smerter i ryggen er mest sannsynlig ikke rier - du kjenner det når riene tar tak. Som nevnt over her så er det viktig å puste riktig - skikkelig magedrag som gir nok oksygen til livmora slik at den for jobbe godt.

Du blir igangsatt senest på 3. døgnet og skal inn for kontroll (infeksjonsfare) en gang per dag.

Lykke til !

Skrevet

Jeg brukte 1.5 timer fra vannet gikk til ungen var ute.

Ikke gi deg hvis du føler at du helst vil dra på føden, mens sykehuset ber deg vente. Det er du som må kjenne det på kroppen. Bedre å dra en gang for mye enn en for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...