Gå til innhold

kjønnsvorter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om kjønnsvorter har noe å si under fødselen?...Jeg har blitt behandlet for dette før, men nå tror jeg det har komt igjen gitt...deprimerende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De slår ofte ut når du er gravid. Jeg trodde jeg hadde fått det, og gikk til gynokolog. Viste seg imidlerid at det ikke var det, bare litt overnervøs siden samboeren min har hatt det tidligere, men snakket med henne om dette i forbindelse med fødsel. Hun er en som har peiling og sa hun aldri hadde vært borte i at smitte ble overført til forsteret. På nettet leste jeg imidlertid at det kan gjøre det, spesielt hvis du ikke har jatt det før. Når du har hatt det før skal babyen i prinsippet ha motstand mot det.

Så jeg vet ikke helt hva jeg kan råde deg til, kanskje lurest å gå og få klippet dem bort? Eller snakk ihvertfall med lege/jordmor om det. Men som sagt, min gynokolog mente det var helt unødvendig med keisersnitt av den grunn.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle fjærne mine ,for de kom mest sansynelig til og forsvinne etter fødselen,og det skulle vist ikke smitte over på barnet heller,men hvis det var mange så måtte gynekologen vurdert om han måtte ha fjerne noen,ved og klippe de bort,og han sa det var ganske vanelig at gravide fikk utbrudd.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal til legen på gynekologisk undersøklse neste uke, så jeg får spørre litt mer da. Men det var jo betryggende svar inntil videre :) Får åpe d går bra..

Skrevet

Jeg har ett barn fra før som visstnok har blitt smittet av vortevirus under fødsel. Ble oppdaget etter at vi etter masse turer inn og ut av sykehus og legevakt ble akutt sendt med luftambulanse(bor litt unna sykehus) fordi hun ikke fikk puste. Viste seg at hun hadde flere vortelignende utvekster i luftrøret som etterhver som de vokste sperret mer og mer av luftrøret. Jeg har aldri hatt utbrudd av kjønnsvorter, men de mener at jeg har viruset i meg og at det har smittet under fødselen. Er veldig sjelden at det skjer(omtrent 2/3 av alle kvinner har viruset i seg), men de sa at sjangsen er større dersom man har utbrudd.

Ikke for å skremme deg eller noe, for sannsynligheten for at det skjer er liten. Likevel er det kanskje greit at du fjerner de dersom du har muligheten?

Skrevet

Ja, men har hørt at man ikke skal behandle dette under graviditeten.. penslig skal man i alle fall ikke gjøre og det er jo ikke bra å bli lagt i narkose heller.. så jeg får heller rådføre meg med legen neste uke.. det hørtes litt skremmende ut det der da.. :/

Skrevet

du kan lese om kjønnsvorter på lommelegen.no eller på olafia.no. der står det bra beskrevet i alle fall. Jeg så forresten på lommelegen.no i går at kjønnsvorter ikke skal ha noe å si i forhold til ungen og fødselen, men hvis det er mye og de er stor, så kan de fryses med bedøvelse selv om mam er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...