Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

få ekstra ul hvis man veldig gjerne vil se bebisen eeeen gang til før man skal til ul for å sjekke at bebisen ligger riktig før fødslen? Er i uke 25 nå,og det er 8uker siden jeg var t ul,og jeg har såååååå lyst å se bebisen en gang til:) hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må det bli privat ul.

Du får ikke ekstra ul på sykehus kun for å få se babyen ;-)

Skulle selv ønske det var slik at man kunne få en ekstra om man ønsket.

Meldte meg på et prosjekt på Riksen kun for å få flere ul og mer oppfølging enn man normalt får. :-) Må jo være litt utspekulerte av og til så lenge man faktisk også bidrar til forskningen ;-)

Skrevet

Hvis det er medisinske grunner til å ta en UL til får du henvisning fra legen. Hvis ikke blir det å ta en tur på privatklinikk og betale for det.

Skrevet

Jordmor el lege sjekker vanligvis for leie med å trykke utenpå magen rundt uke 36. Hvis det er mistanke om seteleie el tverrleie, eller de ikke er sikker på leie kan man få ny UL før fødsel. Dette gjelder spesielt hvis du har trangt bekken.

Min svigerinne fikk ekstra UL i uke 37 pga seteleie og trangt bekken etter legens vurdering i uke 36, men lille frøkna snudde seg slik at hun lå i hodeleie på UL, og lå slik frem til fødsel.

På sykehusene er kapasiteten på UL allerede så sprengt de fleste steder at de ikke har mulighet til å ta i mot dem som bare vil se babyen eeeeeeeeeeen gang til.

Ta kontakt med privat klinikk og hør om priser på privat UL. Nå er du også kommet såpass langt at 3D-UL kan gi fine bilder av barnets ansikt. Ikke så fine som på reklamene, riktignok, men bedre enn vanlig 2D.

Lykke til, og forstår at du er nysgjerrig på barnet ditt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...