Gå til innhold

Dumt spmål om smokker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knøttemor (4mnd) bruker mam-smokk. Hun bruker den vanlige "sommerfugl"-smokken i latex, for 0-6mnd. Men nå er hun så innmari på å tygge på ting (inkl smokken), og jeg tenkte å kjøpe den mam-smokken med gummikant, men den fins bare med stor-tutt.

Det jeg lurer på er om jeg kan risikere feil sugeteknikk eller noe hvis jeg går over til de større smokkene?

Teit spmål egentlig, siden jeg faktisk er tobarnsmor med smokkeunge fra før... men jeg husker ikke helt hva vi gjorde med henne :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du krøller til sugeteknikken på noe vis når hun er såpass stor. Det "verste" som kan skje er vel bare at hun ikke godtar den.

Skrevet

Godt poeng. Jeg VET jo egentlig svaret, men av og til er det litt godt å lufte de rare hormon-mamma-tankene litt før en setter de ut i livet :P

Jeg er jo tross alt såpass i ammetåka at jeg på fullt alvor lette gjennom selvangivelsepapirene etter medlemsnummeret mitt, siden jeg måtte taste inn et 11-sifret tall på internett for å komme inn og levere elektronisk... Skulle tro at ei på 28 år med 6 års universitetsutdannelse vet hva fødselsnummer er? Yeah...

Skrevet

jeg er tre-barnsmor med tre smokkeunger, og har aldri tenkt på det en gang:) Kjøpte sånn "hard" plastsmokk (fra Marimekko av alle ting), den er ikke like lett å tygge i stykker som latex-smokkene. Babyen bruker forøvrig sånn smokk opp til 4 mndr.

Skrevet

Jeg bytta til større smokk da han var 4-4,5 mnd. Gikk bare godt det:)

Skrevet

Tenker du på silikon-tutt? Ingen av mine har vært i nærheten av å godta silikontutter dessverre.. så her er det latex som gjelder. Men jeg passer veldig godt på, bytter smokker minst en gang pr mnd (av og til oftere, avhengig av bruk), koker og sjekker ofte. Og heldigvis så tygger de ikke noe særlig på smokken heller.

Skrevet

Og så er jeg litt avhengig av å bruke et smokkemerke jeg kan få fatt i... bor litt usentralt til, har liksom ikke store valgmulighetene her ute :)

Skrevet

ja, jeg mener det:) Den er visst ikke like god ser det ut til, men den går inn:) Bor veeeeldig usentralt jeg og, men det starta opp en interiørbutikk her, og i hyllene der fant jeg marimekko smokker, smekker, sengetøy. Og jeg som hylte ut til ei venninne at det var galskap å kjøpe smokker til 80 kroner...nå har jeg gjort det selv.

Skrevet

Grunnen til at det er smokker fra 6 mnd. er vel at de er større, tror jeg... hvis de minste får de smokkene risikerer man at de brekker seg fordi de er større... men så lenge barnet vil ha smokken og ikke brekker seg så tror jeg ikke det skulle være noe i veien med å bruke en 6 mnd. smokk til en på 4 mnd.

Skrevet

Hahaha!!!! Medlemsnummer hos skattefuten! Hihi, kanskje jeg skal prøve å melde meg ut;-)

Er ikke greit for en stakkars småbarnsmamma å holde styr på alt heller. Jammen er det nok å tenke på:-)

Skrevet

tåka slår til igjen ser jeg... sjekka pakningen på gummikant-smokkene nå, det står "4mnd+"... altså skal det nok gå greit :)

Takk for at dere ga meg seriøse svar, jenter :) Lett å svare tull på spmål som virker litt rare... hehe :)

Skrevet

du må være en grusom mor som ikke engang har greie på hvilke smokker du putter i munnen på barnet ditt.

Skrevet

Unnskyld, jeg bare måtte tulle litt:)

Skrevet

Gubben lo litt ja... hehe...

Skrevet

Min gutt sutter på det han får :) Har brukt de store tuttene fra han var noen uker gammel (helsesøster som sa jeg kunne bruke de da jeg allerede hadde slike, trengte ikke kjøpe nye) nå vil han ikke ha de små tuttene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...