Gå til innhold

Forslag til ting å ha med på flyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ut på en 4 timer lang flytur med vår 18 mnd gamle jente. Jeg gruer meg litt når jeg tenker på at hun skal sitte stille på vårt fang i 4 timer, men jeg håper at hun sovner på veien. Noen som har erfaring med noe fine aktiviseringsting som man kan ha med på flyet? Skal ha med en bok, men hun har ikke så god tolmodighet med bøker. Hun liker å fikle og putte ting opp og ned i en pose. Tenkte for eksempel å gi henne noe nye ting som hun kan putte hit og dit som ikke er Duplo/Lego. Noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fins kortstokker med dyrebilder på. De hadde vesla vår stor glede av. Fås kjøpt på lekebutikker.

Skrevet

Vi kjøpte bare noen småting.. div. leker, en liten pekebok osv. Men vi pakket de inn i separate pakker, da gikk det litt tid til å pakke opp .

Og så ble overaskelesen større.

Skrevet

Modell-leire

Magnet puzzle spill

Lage perlekjede

Kose-mat (Kjeks, rosiner ol)

Tegnesaker

Tegnetavle som du kan bruke om og om igjen

Skrevet

Vi har reist mye med vår datter på 18mnd, og her er noen ting som har hjulpet for oss:

Vi har henne i babybjørn mens vi sitter i setet. Hun er roligere da enn hvis hun føler hun har muligheten å "stikke av".

Hvis hun er søvnig kan hun sove bra i babybjørn, spesiellt sovner hun gjerne når flyet tar av. Eneste utfordringen da er at hun må suge på smokken for å ikke få vondt i ørene.

Diverse mat er underholdende så spising opptar en del tid. Unngår likevel sukker for da blir hun hyper og mer urolig.

Sitte ved vinduet er kjekt. Nå som hun er så stor forstår hun at flyet går opp i luften og syns det er spennende å se på utsikten.

Har en liten koffert til henne som er hennes håndbaggasje. Der har jeg ting hun kan holde på med pluss et par ting hun ikke har sett før, de får oppmerksomhet i lengre tid av gangen.

På lengre flyturer lar jeg henne gå litt i midtgangen (mens jeg går etter henne), finner evt et ledig sete og setter henne der, tar på og av setebeltet osv. Det kan også være kjekt å hilse på andre barn/babyer på flyet, eller "snakke" med vennligsinnede voksne.

Jeg pleier også å fortelle henne (mange ganger) at vi er i flyet, hvor vi skal og hvem vi skal besøke osv.

En ting jeg vil fraråde: kaffe. De finner alltid en måte å sparke borti bordet på etc.

God Reise!

Skrevet

bare et tips du får kjøpt på apoteket til å putte i øra til å utligne trykket på ned og opp stigning hjelpr slik at de ikke får vondt i øra...

Skrevet

Vi skal ha med DVD-spilleren som vi har i bilen vi : )

Og bøker og lego!

Skrevet

Jeg var nettopp ute og fløy med vår lille jente på 16 mnd. Jeg hadde med en liten koffert som man kjøper i lekebutikk til henne, som hun hadde div småsaker i. Blandt annet et par helt tynne papirbøker, en liten hund som kunne trekkes opp - og gå på det lille flybordet. Pluss litt diverse småsaker som hun synes er gøy å leke med. Den lille kofferten fungerte fint som "putte" leke også, det var stas å putte ting opp og ned, samt å lukke opp og igjen.

Spør om å få et ledig sete imellom dere slik at hun kan være litt imellom dere, det er slitsomt å ha en 18 mnd på fanget i 4 timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...