Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 fikk brev fra kommunen om jeg kunne søke om livsopphold men kan jeg søke det selv om jeg mottar os ?
M by M Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Det er en sosial stønad og du søker til sosialkontoret. Den er vel på mellom 2900-3500 og mer per barn under 18 år du forsørger og bor fast i din husstand. Denne stønaden skal dekke mat, klær, telefon osv...Vet ikke noe mer om det enn det. Aner ikke i forhold til OS. Men vet bare at du må være uten inntekt (OS regnes som skattbar inntekt) og andre verdier for å få sosialstønad. Om du f.eks eier en bil, kan de be deg selge den før du får penger fra sosialen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Dette er det dummeste jeg har lest, tigerlilly, og fullstendig feil! Kan du ikke svare på spørsmålene, bør du heller la være. Overgangsstønaden er ikke en sosialstønad, men en trygdestønad. Du kan godt ha inntekt selv om du mottar OS, men stønaden reduserer jo høyere inntekt du har. De ber deg ikke selge bilen,... Makan til sprøyt - dette ER altså ingen sosialstønad.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Men du anonym!!! Hun spørr jo ikke om hva os er!!!! Hun spørr hva støtte til livsopphold er,og det er FAKTISK en sosialstønad!! Så her er det du som ikke vet hva du prater om.....tigerlilly svarer faktisk helt perfekt hun....
M by M Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Kanskje du skulle lese hovedinnlegget før du kritiserer det andre svarer.... Synd, men du tok nok rimelig feil her nå! Stønad til livsopphold og OS er to veldig forskjellige ting. Og hun spurte om LIVOPPHOLD! Som ER en sosialstønad!
MammanTilTobias Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Her finner du litt om det du lurer på... http://www.shdir.no/sosialevelferdstjenester/sosiale_velferdstjenester/rett_til__konomisk_sosialhjelp_52361
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Du tar fortsatt feil! For OS er nemlig stønad til livsopphold. Dette er fra nav sine sider: Overgangsstønad er en stønad til livsopphold som gis dersom du midlertidig er ute av stand til å forsørge deg selv ved eget arbeid på grunn av omsorgen for barn. Sånn er det nemlig
Mamsen86 Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Ok.. Men en venninne av meg får faktisk livsopphold-penger fra sosialen da hun skatter av os, og kun har igjen 1500,- av den etter å ha betalt husleie..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå