Gå til innhold

kritisering av sykemeldte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lest flere innlegg medsvar der de sykemeldte blir kritisert, dette syntes jeg er dårlig gjort. det er tusen grunner til at en person kan være sykemeldt i et svangerskap. mange er veldig uheldige og har mange plager og dermed dessverre ikke klarer å gjennomføre en arbeidsdag. det er også mange som ikke har noen plager, de er veldig heldige. og de bør holde seg for gode til å kritisere de som ikke er så heldige, men sitter jo tross alt i glasshus, man vet aldri hva neste dag bringer. dessuten er det helt forferdelig for dem som har det vondt og ikke kan jobbe, og måtte i tillegg lese om forkastelig kritikk pga det. dere som kritiserer må også hugse at det er legen som bestemmer om du kan jobbe eller ikke. man går ikke bare til lege og sier jeg vil sykemeldes 100% i 3 mnd. det er det legen som bestemmer!

skjerp dere, det er vondt å lese at de som har det vondt også skal sjikaneres her på nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint innlegg anonym! :-)

Jeg er enig med deg, men jeg tror også vi kan heller prøve å se det slik at de som kritiserer sykemeldte egentlig sier mer om seg selv enn dem de kritiserer, de viser jo tydelig at de totalt mangler evnen til empati så egentlig er det dem det er synd i... Jeg har vært 100% sykemeldt lenge nå, med god grunn, legen min ville aldri gitt meg sykemelding vis ikke det var grunn til det. Og jeg er tredjegangsgravid som hadde et superlett første svangerskap ser jeg nå i ettertid. Der og da følte jeg at jeg hadde mange plager og synes kanskje endel andre gravide søt og klaget seg mye og trodde de smertene jeg innimellom hadde i rygg og lår var bekkenløsning og mente at andre sikkert overdrev når de fortalte om hvor forferdelig de hadde det. Jeg var ung og dum og har heldigvis skjønt mer siden den gang, og utviklet empatien min en god del, nå VET jeg at svangerskap kan være ulike og jeg vet hva det vil si å ha smertefull bekkenløsning! Nei, jeg tror folk flest best kan snakke for seg selv jeg :-)

Skrevet

jeg gidder faktisk ikke ta meg nær av de som kritiserer oss sykemeldte. i stede for å gjøre det så kan de heller være glade for at de har helsa i behold. skulle gjærne vært for uten bekkenløsningen, er mange ting jeg har lyst å gjøre hjemme og hjelpe til med ute i hagen osv... men når det er sånn at jeg akkurat greier å holde huset i orden så føler jeg liksom ikke at jeg har noe på jobb å gjøre i det hele tatt. det er det ikke verdt...!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...