Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Lurte litt på en ting. Jeg og Samboern min skal være fadder på barnet till ett vennepar av oss. har aldri vært fadder før, og lurer på hva det er normalt å gi til barnet i dåpen? hva prisklasse skal det ligge på? og hva innebærer det å vær fadder egentlig? Angrer litt på at jeg sa ja nå, men det er ikke så masse å gjøre med det nå, er bare 2 uker igjen til dåpen..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 =)du skal ikke angre,er en ære å bli valgt til fadder. Innebærer at dere stiller opp for barnet,passer på at det får en kristen oppdragelse og hjelper til å "bekjenne det kristne budskap" (hørtes super kristent ut vet det;)). Men de fleste nå for tiden gjør ingenting...noe som er litt trist..Før i tiden var det og vanlig at de som var fadder fikk foreldreansvaret for barna om foreldrene døde,men ikke nå lenger da. Prisen på gaven velger dere selv,men skal jo helst være "litt" oxo siden dere er faddere. Hva med en barnebok om bibelen? Det gav vi i faddergave,foreldrene ble kjempe glade og den er flittig i bruk=)Så der er et lite tips, da viser dere at dere tar oppgaven seriøst. Men er jo oxo mye annet som er fint å gi. Fra ca 300 og oppover tenker e er normalt å gi for faddere=)Håper det hjalp deg litt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå