Gå til innhold

Sover babyene deres mye?


BAcer med mirakel-jente :)

Anbefalte innlegg

Leser i bøker, og leser her om mange som har babyer som bare sover, bæsjer og spiser.. Men det er IKKE tilfelle her..

Helt siden hun var et par uker har hun nesten ikke sovet noen ting.. Sover lite på natta, og lite på dagen. Hun var våken i 4-6 timer i strekk da hun var ca 3 uker. Og rett før hun ble 6 uker (sist søndag) var hun våken ca 12 timer. Dette har hun gjort siden.. Hun sover mellom måltidene på natta, og så en hvil på 3 timer etter vi har stått opp. That's it.

Synes det høres så lite ut.. Men ingen reagerer.. Sa det på helsestasjonen (før hun begynnte med 12 timers våkenhet), og sa det til legen min (etter 12 timers våkenhet)...

Hun er kjempetrøtt, tar noen hviler innimellom på ca 5-15min, men det er bare en hvil, ikke søvn.. Hun gråter for hun er så trøtt, får ikke tak i den gode søvnen.

Er litt bekymret da jeg har lest at det er når de sover at de vokser..

 

Hvordan sover deres babyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sover snuppa mye. Hun sover mellom hvert måltid, blir fort utålmodig hvis hun skal være våken. Hun kan klare å være våken mellom to måltider til nøds, men da er hun kjempetrøtt. Det skjer bare de gangene hun blir fostyrra av at vi skal ut i bilen eller hun blir forstyrra av storebror som har litt for mye omsorg:) Det er sikkert stor forskjell på babyer hvor mye og ofte de sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være litt slitsomt... Jenten min sover gjennom hele natten! Er en fryd=) Hun sover en del på dagen men kan også være våken i fire-fem timer om gangen, men så sover hun gjerne like lenge etterpå. Folk er jo forskjellig, noen trenger mer søvn enn andre... Men tolv timer var mye da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jenten min er snart 8 uker nå, og hun veksler på å sove mye og lite. hun har hatt noen perioder der hun har sovet og sovet, og jeg må vekke henne for å gi henne mat. men hun har også perioder der hun nesten ikke sover... er våken store deler av natten og veldig mye på dagen. har funnet ut at hun sover lite når vi er mye på farten og hun blir avbrutt midt i søvnen. da blir hun hysterisk fordi hun er så trøtt. da sovner hun som regel ved puppen. det er veldig slitsomt når hun bare tar noen blunder innimellom.

som regel kommer disse periodene med lite søvn når hun har økedøgn.

 

for å si det sånn så går det mye i perioder her...

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bacer:)

 

Høres litt ut som her, har noen dager innimellom hvor ho er våken fra ca. 17-01, da var ho trøtt da! Ellers står vi opp i 11-tida, da har ho fått mat 3-4 ganger med 3 timers mellomrom om natta, så ho sover godt om natta, men våkner for mat. På formiddagen sover ho gjerne 2-3 timer. Tror det holder på å endre seg litt nå, for nå har ho sovet snart 4 timer på kvelden. Ho har enda ikke vært våken 12 timer i strekk, men så at de sover ca. 18 timer i døgnet til de er rundt 6 mnd, men med STORE individuelle forskjeller. Så jeg tror det er "normalt" men såklart blir det slitsomt både for dem og dels også for oss... fordi di er overtrøtte... ;-) Og, jenta vår er 7 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter!

Høres ut som om det er litt "normalt", da. Blir bare litt bekymra, synes det er så lenge å være våken for en liten baby.

Går til fotsoneterapi og kiroprakter med henne, (for mage, ører og søvn) håper det hjelper ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Mitt lillt gull sover fra 00.30 til kl 10.00 neste morgen.Så er han oppe nesten hele dagen til han skal legge seg igjen.Har prøvd å få han i seng alt fra 20-24.00, men han vil ikke sove før halv ett på natta. Helt håpløst.Prøver å snu døgnet, men det går ikke.Min gutt er nå 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...