Gå til innhold

Om man blir gravid i permisjonstiden


Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke har en jobb å gå tilbake til, får man da penger på noen måte, eller må man jobbe 6 av 10 mnd. som det har vært før? Hørte at det var noen nye regler der, eller?

Man kan jo ikke melde seg arbeidsledig heller, det er vel ingen som ansetter noen som er gravide;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan melde seg arbeidsledig. NAV har ikke lov og diskriminere deg pga. graviditet. Da får du evntuelt dagpenger om du har rett til det.

 

Du trenger ikke akkurat jobbe 6 av 10 mnd, men du må motta penger 6 av 10 mnd før fødsel....Dette er all skattbar inntekt feks. lønn,sykepenger,permisjonspenger,dagpenger osv.

 

Jeg er i denne situasjonen, ingen jobb og gå tilbake til, så jeg må melde meg arbeidsledig. Pappapermisjonen begynner i begynnelsen av Juni, og jeg skal ha ny permisjon i slutten av August. Så da blir det ca. 2 mnd med dagpenger.....Da regner de ut gjennomsnittet av ca 8mnd med fødselspermisjonspenger og 2mnd med dagpenger. i visse tilfeller tar de vell 6 av de 10 beste mnd.

Skrevet

Ok, takk for svar Simselimsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...