Gå til innhold

Plutselig er morran kl 05 ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gad altså!!!! Sover fra kl 17 da.. men om vi legger han kl 20 sover han ikke no lenger..

Hva kan jeg gjøre?

Prøver med både smokk og vann..

Kan det være tenner? Han er litt mer urolig på natta også nå..

OG beveger seg mye mer enn før..

Fase??

Han er 7 mnd..

takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at om dere prøver å legge han 19.00 flere kvelder på rad, at det kanskje retter seg etter noen dager. Er fryktelig tidlig med 05 *grrr* ! Noen er rett og slett A-mennesker fra de er helt små!

Skrevet

Ingen gode råd å komme med her, men felles skjebne er kanskje felles trøst? Jenta mi på ett år har også de siste par månedene funnet ut at dagen skal starte klokka fem - og gjerne litt tidligere... I tillegg er hun (som hun alltid har vært) urolig på natta, våkner ofte. Holder snart på å klikke i vinkel - etter ett år klarer jeg snart ikke tenke på annet enn å få sove en hel natt sammenhengende;-)

Har prøvd å legge henne senere helt siden hun begynte med det tullet, uten hell - så nå vurderer vi å legge henne til vanlig tid igjen, så kan vi få litt tid til å roe ned uten baby på kvelden før vi går og legger oss selv. Satser på at det er tennene som plager henne, og at det snart tar slutt - iallefall har hun i snitt fått ei tann i uka den siste måneden.

Så inntil ting bedrer seg, får jeg vel bare fortsette legge meg klokka ni på kvelden for å få litt søvn...

Skrevet

Her er det likedan,7,5 mnd..Håper det er en urolig periode pga.utvikling..Akk begynt å åle seg fremover.

La seg tidligere 19:00,prøvde en periode 20:00,men d ble bare tull på kvelden,samt at han våknet like tidlig.Nå legger vi han ca 19-19:30.Våkner 05 uansett..Er endel våken på natten også.Tar han ofte over i vår seng en gang iløpet av natten for at han er urolig.

Ingen gode råd,håper noen andre har:)

Drømmer om å sooooooove en hel natt og til langt utpå dagen!!!Men d blir vel noen år til d...

Skrevet

Det som har fungert her er rett og slett å ikke ta han opp av senga før kl. seks. Har det helt mørkt på rommet, og går kun ut og inn for å putte i sutten. Har tilbakefall innimellom, men sover stort sett til nærmere seks. Skal sies at han ikke skriker hysterisk, kun sutrer og klager. Jeg makter rett og slett ikke stå opp halv fem/ fem, så jeg har prøvd det meste for å få sove en time lenger!

Skrevet

Vi hadde en 3 ukers tid her for litt siden da det var morgen mellom 5.30 og 6. Gikk over av seg selv her, siste uka har han sovet til 7.15 :-)

Nytter heller ikke legge han senere, kvelden her er mellom 19.30 og 20.30 en gang! Så kanskje det bare er og ta tiden til help der også? La han styre dette elv? Gikk over her så........ :-D

Skrevet

Takk for svar;) Det er sikkert bare en periode da..

KL 6 kan jeg takle.. men 5 !!! det er for tidlig;)

Jeg prøver med sutten, men når sutringa blir hysterisk tar jeg han opp.. i dag vra det 520..Kan jo være tenner også kanskje?

Han ruller og åler no veldig om dagne han her og.. helt annerledes.. Knakje han ikke har tid til å sove??

m... får bare være kkonsekvent så går det vel over??

:=)

Skrevet

Det tror jeg nok :-) Var slitsomt når det sto på, men nå er det supert! Er uthvilt jeg også :-) Hender jeg våkner før han og ligger venter på at han skal våkne......hmmm :-)

Skrevet

Jenta mi sover fra 20 - 09 med amming underveis. De gangene hun er urolig er det enten magevondt, tannfrembrudd eller rett og slett det at hun er oppspilt pga for lite eller for sen soving på dagen.

Når hun en periode ville stå opp tidligere lot jeg henne ligge i egen eller vår seng, og sto ikke opp før det var en mer "rimelig" tid. Vi gjorde også soverommet mørkere, ga lite eller ingen stimuli og det hjalp.

Hvis dere ser på soverutinene i løpet av døgnet så kanskje det er mulig å forsyve hele rytmen slik at han legger seg senere og etterhvert lærer å stå opp senere når han finner ut at det ikke skjer noe spennende 5 om morgenen?

Skrevet

Har også ordna det helt mørkt på rommet hans! Her i gården ståt han opp etter siste lur klokken 18, så har ingenting å si på nattesøvnen hans vartfall. Hender gjærne han sover dårligere om han ikke får denne siste luren på en time også! Men så er jo alle forskjellige da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...