Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Flere som har problemer med dette og hva har dere gjort? Farsforpliktelsene er tydeligvis frivillige.. Når barnefar ikke betaler bidragsregningene får jeg ingen penger. Han vil ikke lage noen fast samværsavtale, og jeg kan ikke tvinge han.. Når det gjelder helgesamvær kan han ta tors-lør eller lør-man. Ettermiddags/kveldssamvær vil han ikke avtale før tidligst kvelden i forveien (sent på kveld).. men som regel ikke med mer enn et par timers varsel. Jeg får jo derfor aldri utnyttet tiden til å finne på hyggelig med mine venninner som også har små barn og derfor sjelden kan stille på timen.. Har forsøkt mange ganger å prate med han om dette men møter ingen forståelse.. Må jeg bare belage meg på at slik vil det alltid være, at alt samvær skal finne sted etter hva som passer han der og da?
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Nei du skal ikke godta dette. Kall inn til megling på familievernkontoret så setter dere opp en avtale med hvilke helger osv. som han må holde... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 For det første, går bidraget gjennom innkrevingsentralen? Hos oss gjør det det selv om vi har privat avtale, på den måten får jeg penger og innkrevingsentralen har mye større makt når det gjelder å gå etter lønnen enn det vi har. Når det gjelder samvær så er ikke dette så enkelt. Joda barnet har krav på samvær med far, men far kan jo gjøre akkurat som han vil. Som hun over sa, ta kontakt med familevernskontoret og få satt opp en avtale. Hos oss funket ikke det, så nå har jeg gitt far et ultimatum: Han skal få se sønnen sin når han vil, men jeg vil ha beskjed i godt tid i forveien samt at han får heretter legge til rette for sammværet selv, og siden jeg nå har lagt sååå mye jobb og ansvar over på far så hører vi nok ikke mer fra han. Joda er sikkert mange som synes jeg er dum som "hindrer" barnet i å ha samvær med far, men når han er 35 år så burde han kunne ta noe anscar selv, samt at 5-åringen ikke blir så happy lenger når jeg sier han skal besøke faren for det eneste de gjør sammen er å se film på film på film og spise mye snop, det finnes ingen grenser hos faren og om jeg kommer innom for å hente han etter barne-tv så kan han ennå gå rundt i natt-tøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå