blond Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Gutten min på 2 vet godt at det er best å sove inntil mamman sin og prøver seg flere ganger i løpet av natta. Det begynner å bli slitsomt for mannen min som tar fighten hver natt! Når skal gutten min skjønne poenget, nemlig at han skal sove i sin egen seng - hele natta?!
blond Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. mai 2007 ingen som vil kommentere dette?? Hva gjør vi med han, det blir slitsomt i lengda!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Hei, har en gutt på samme alder som også kommer inn til oss hver natt. Men for oss så er det greit, han sover godt, og vi sover godt. Hvis ikke vi hadde sovet godt sammen alle tre så tror jeg at jeg ville prøvd den metoden som jeg ser flere anbefaler. Rett og slett å bære tilbake i egen seng om igjen og om igjen helt til poenget er tatt. Men dette har jeg ikke prøvd selv altså, men regner med det blir tøffe tak til han forstår at det ikke nytter lenger. Har du plass til sengen hans på rommet deres? Kanskje det kunne vært en overgang til han er større og forstår mer.
blond Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2007 Jeg tror han vet veldig godt hva han gjør! Han synes det er mye bedre å sove inntil mamman sin (sjarmerende det), og hvem synes vel ikke det er bedre å sove inntil noen enn aleine? Jeg tror det er et tidsspørsmål før han skjønner at han kan klatre ut av sprinkelsenga og opp til storebroren sin som ligger i køyeseng. Eller mulig at han kommer til å bosette seg i vår seng.. håper ikke det .
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #5 Skrevet 13. mai 2007 Vi begynte å få samme problem med jenta vår på 2,5 år. Og hun holdt på i flere netter, hun sto opp, vi gikk og la henne, og sånn holdt hun på i 1-2 timer. Jeg er veldig bestemt på at alle skal sove i sin egen seng, så etter 4-5 netter, bestemte jeg meg for at nå var det nok. Så da sa jeg til henne at hun måtte sitte på golvet i stua alene hvis hun fortsatte å stå opp, for om natta skulle alle sove og at mamma skulle legge seg på sitt eget rom og det måtte hun også gjøre(på sitt rom). Hun gråt, ble hysterisk, men hun satt bare der, mens jeg sto litt i gangen og fulgte med på henne, men hun så ikke meg. Etter 15 min hyling ble hun rolig og sa at hun ville ligge seg i senga si, så nå står hun fortsatt opp av og til, men når vi legger henne igjen så blir hun der.... Det var en veldig streng måte å gjøre det på, men hun skjønte ihvertfall poenget...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 Hvilken seng bruker du da? Sønnen min elsker også å sove i senga sammen med meg, men det får han ikke lov til. Han må sove i sengen sin, så jeg bruker ennå sprinkel senga, for den klare han ikke å klatre ut av. Dessuten snakker vi om hvor stor gutt han er, som sover i sin egen seng osv. Og det liker han å høre. Har stort sett ikke noe problemer i det hele tatt med å legge han om natten.
veslepia Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 I Perioder har veslejenta også kommet inn til oss hver natt. Vi har snakket mye om det, og prøver så godt vi kan å forklare at alle skal sove i sin egen seng om natten. Hun får mye ros når hun våkner om morningen i sin egen seng. Så sier vi det er lov å komme inn når det er morgen. Leste en artikkel en gang - den sa at det er helt normalt at de små går gjennom perioder der de våkner om natten og savner mamma/pappa. Et alternativ kan være en madrass på gulvet ved siden av sengen din, da kan han føle tryggheten ved å være i samme rom som deg, men dere får bedre søvn alle tre.
blond Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2007 Han bruker sprinkelseng enda.Vi har heller ikke problemer med å legge han til vanlig tid, men han våkner flere ganger om natta og da er det vanskelig å få han til å legge seg ned i senga si igjen. Vi kan sikkert snakke om at store gutter sover i sin egen seng, men tror han synes det er fint å være liten gutt... Når snakker dere om dette?
blond Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har ikke inntrykk av at han er utrygg, bare at han helst vil sove inntil meg. Dessuten sover han på samme rom som broren sin og det er stas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå