Gjest Skrevet 9. mai 2007 #1 Skrevet 9. mai 2007 Føles kroppen tung?? Jeg syns det er skikkelig hardt nå. Vondt i ryggen, magen, bena, bekkenløsning, gulping, stikking i tissen, blærespreng!! Syns magen er veldig stor og tung. Heldigvis "bare" 10 uker igjen. Men føler det blir tøft fremover.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Jeg begynner på uke 30 i dag...........og formen er litt variabel, men skal ikke klage. Har MYE vann i kroppen, så beina er ikke noe gode når kvelden nærmer seg.....! Ellers hender det seg jeg har blodtrykksfall, og det slår meg heeeeelt ut......kvalm,svimmel og i skikkelig dårlig form i 2-3 timer! Har det heldigvis ikke så ofte nå som før, da hadde jeg det daglig!! Utenom dette er jeg i fin form:)
...Misa Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Ja, kroppen begynner å føles tung Synes det er vanskelig å finne en god sovestilling f.eks, og bare det å komme seg opp av sengen uten hjelp fra samboeren min (som forøvrig ligger og flirer ved siden av meg) -ja det begynner å bli et lite prosjekt.. Det går også rykter om at jeg går litt annerledes om dagen - "vagging", er det noen som påstår.. kan jeg ikke tenke meg, hihi (*kremt*) Ellers er jeg også litt "hormonella" om dagen, humøret går opp og ned MANGE ganger i løpet av en dag.. er en god del plaget med kynnere, noe som gjør meg veldig sliten - men er i full jobb og tror vel jeg blir det en god stund til. Forøvrig så føler jeg meg generelt ganske flott - liker å se meg selv som gravid! Ikke minst er det koselig med den lille som sparker og herjer rundt der inne Er veldig spent på hva de neste 10 ukene bringer med seg!
Yrha Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Ganske grei form, men føler at den sprekeste tida i svangerskapet er forbi.. Masse kynnere, og noen er vonde, så jeg må vel roe meg ned litt i hverdagen. Magen er ikke så stor (er førstegangs, da) men kroppen er litt tung. Det verste synes jeg er å bøye meg ned, f.eks. når jeg skal plukke noe opp fra gulvet eller tømme oppvaskmaskina. Mister pusten!!
Mizz-Lene Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Nei, nå ble jeg glad.. Trodde de fleste følte seg kjempebra på denne tiden i svangerskapet. Jeg føler ikke at ting er så rosenrødt akkurat. Magen er stor og tung. Sliter med rygg-og bekkenplager. Har til tider endel kynnere der noen er vonde. Vondt å ligge, sitte, stå, gå over lengre perioder. HalsBRANNEN tar helt overhånd. Spiser gaviscon og link til den store gullmedalje. Kramper i leggene på natta. Noen dager har jeg vondt i magen, da begrenser ting seg enda mer. Jobber på trass enda 40 % av egen vilje. OG ikke minst det følelsessige aspektet: Sexliv finnes ikke, humøret vandrer opp og ned som en berg og dalbane. Sutrer og er lei meg. MEN, MEN... Dette er tidsbegrenset, og det som kommer ut av det er verdt alt i hele verden. Lykke til alle andre i samme båt:)))))
*RutIetutt* Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Har det tungt nå ja:o( Bekkenet blir bare verre og verre + at kvalmen har kommet mer igjen....men er blitt 80% sm, så det hjelper jo litt:o) Får klare å holde ut sånn ut mnd, så blir jeg 100% sm. Legen ville sm meg 100% sist, men (dumme meg) jeg ville være litt på jobb. Går forsåvidt greit, men jeg er bare så utrolig sliten om ettermiddagene de dagene jeg har vært på jobb...så har jeg jo en aktiv to-åring i tillegg, så da er det ikke bare å legge seg nedpå når en vil heller;o) Var på ul på mandag for å skjekke morkaken - den hadde trukket seg opp. Fikk bekreftet at det er en liten jente i magen min:o) Hun hadde snudd seg med hodet ned, det hadde jeg forsåvidt merket pga tyngefølelsen nedover og at jeg kjenner bevegelser litt lenger oppe. Hun ligger veldig lavt - så det kjennes ut som om hun skal falle ut hver gang jeg reiser meg;o/ Har endel vann i kroppen allerede, så det lover jo bra til en lang varm sommer... har endel kynnere og mensesmerter...ikke så behagelig... Er veldig svimmel til tider, men skjønner ikke helt hvorfor da både blodtrykk og blodprosent har vært ok på alle kontroller... Hun er ganske så bedagelig inni der i forhold til storebror - han var turbo fra dag èn....mens hun her ikke sparker så mye, det er mer jevne bevegleser....kanskje hun blir roligere enn Tobias utenfor magen også? Har fått kjempestor mage som "alle" må kommentere....det er ikke så kjekt. jeg elsker magen min jeg og syns den er kjempeflott - så blir litt såret når alle skal si hvor enorm jeg er hver gang de ser meg. Fikk bekreftet på ul`en at jeg har mye fostervann (som med Tobias) + at babyen da var 1550g....og kom til å bli ca 4000g ved termin. Så mye fostervann + stor baby blir jo litt mage da;o) Skal på 3d-ul senere i dag og gleder meg!!!!! Håper vi får noen fine bilder:o)
Krysia Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Hei! Kroppen er tung, og gulvaktiviteter er vanskelig! Komisk klønete å komme seg opp av seng eller sofa - og om natta er det opp hver 3. time. Babyen min har oppført seg merkelig og uforutsigbart med tanke på spark i de siste dagene, så myyyye oppmerksomhet har vært rettet dit. Ellers: Syns jeg har en svært så pen mage! Jepp; godt det bare er ti uker igjen nå.
JuliLinda Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Puh...det var godt å høre at det er flere enn meg som synes ting er litt tungt for tida. Både jeg og andre synes jeg har stor mage til tross for at det er den første. Jeg sliter til tider med å få puste skikkelig, vondt i bena på kvelden, finner ingen sovestillinger som er gode og nå begynner halsbrannen å gjøre sin ankomst:-( Men, men, litt skal det vel være, og jeg kjenner at jeg gleder meg mer og mer til lille snuppa kommer ut, er så spent på hvordan hun ser ut:-) Herrgud det blir stas!!!! Da er det plutselig verd disse dumme plagene:-)
mammatilTHEODOR:) Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Hei Kroppen begynner å bli rimelig tung nå ja, og det merkes VELDIG på ryggen! Er blitt 100% sykmeldt pga ryggsmerter.. Vondt samme om jeg sitter, ligger eller står. Ikke lett å finne en behagelig sovestilling heller nei, så det blir en del søvnløshet om nettene. Halsbrannen er helt syk.. må stå opp om nettene og drikke masse masse melk:) Og det har jeg hatt i over 2 mnd allerede.. Ellers er det myyyye aktivitet i magan:) Er kjempekoselig! Gleder meg sykt masse til lille Theodor kommer til verden! Da er nok alle plagene verdt det ja:D
tjukkebollefeta Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Hei! Har akkurat begynt på 29. uke. Har vært hos jordmor i dag og fått bekreftet at alt er i orden. Har fått bemerket at jeg ikke har noe særlig til mage, selv føler jeg meg som en flodhest! Søstra mi lurte på om jeg har gått med hulrom inni meg, siden jeg ikke vokser utover Men det er en stund siden hun sa d nå da... Babyen trives i alle fall og har det bra, ligger i overkant av normalen. Folk sier d kommer til å bli en varm sommer, men her snødde d i går... Har fått vondt i ryggen Håper d er forbigående, siden jeg har sittet mye og lest i d siste.... Er 40% sykmeldt, og merker det er godt. Bruker ikke all fritid på soving lenger...
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 he he ja uff føler meg som en stranda hval til tider. vanskelig å sette seg ned i sofaen og enda vanskeligere å komme seg opp igjen... bekken løsningen er på topp nå og krykkene er funnet fram. mat lysten er borte pga sykt med hals brann og sure oppstøt.. men men sånn er livet og det som venter etterpå er virkelig verdt å ha litt vondt for.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Jeg er i uke 30 og har mye kynnere. Det kan være litt vondt til tider, men er vel mest plagsomt. Bekkenet sier ifra om jeg har gått for mye og jeg sover dårlig om natta. Men ellers føler jeg meg veldig bra, er jo hjemme hele tiden, så det skulle vel bare mangle..hehe. Tida går så fort synes jeg..
Gjest Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Veldig deilig å lese at jeg ikke er alene med plager og tung kropp nå!! Kjempefint å lese svarene deres, for jeg merker at det hjelper på at flere føler seg som flodhester..hehe;)
jentebabymom Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 mange kynnere. sykemehald å jeg. svimte av å sånt....om natttunga er det så tnngt å snu seg til side............men har det bra jeg..gleder meg
MomInUSA Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Hei alle sammen - jeg begynner paa uke 31 naa - har foelt meg ganske bra form,men litt kynner og masse plagsom sparking i blaera...og begynner aa bli litt treg i farten og tungpustet... ( men noen dager, som i dag morges glemte jeg nesten at jeg var gravid jeg) Ville bare tilfoeye: ikke gled dere til det blir varmt ute (om dere ikke er veldig glad i varme da..) -har ikke vaert hoey-gravid paa sommeren foer - og jeg tror det blir tungt. I gaar var det 31 varmegrader her og jeg var saa varm og ble saa svimmel at jeg klarte nesten ikke aa staa paa beina (foelte meg helt rar). Haaper dere alle faar en sol-rik men heller litt kjoerlig sommer!!! :-) Bestill varmen i August naar vi skal trille!! Det er litt spesielt og litt spennende aa komme inn i det siste ti-tallet uker da - 30+ - er det ikke? litt skummelt..... :-)
m den lille Skrevet 10. mai 2007 #16 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har BL, men den holdes "under kontroll" ved hjelp av riktige og nok hvile- og liggestillinger, minimalt med husarbeid og ingen jobbing. Jeg har masse blærespreng, gulping, leggkramper, svimmelhet og en høyre ribben side som gjør inmari vondt. Også sover jeg så dårlig om nettene. Men jeg har ikke mye vann i kroppen og for noen uker siden fikk jeg faktisk en ny energibølge. Magen og kroppen skifter litt mellom å være tung og mellom å være mindre tung. Trodde jeg skulle føle meg tyngre, men det kommer nok! Er 30+4 på vei.
oktoberjentene;) Skrevet 10. mai 2007 #17 Skrevet 10. mai 2007 Litt godt ja å lese hvordan dere andre har det.... Merker at kroppen begynner å bli tyngre, men det værste nå om dagen er det lave blodtrykket mitt som jeg føler jeg sliter litt med.... som nevnt over her en stand, Blodtrykksfall.. ikke noe godt.. blir skikkelig uvel og kaster opp av det =/ i dag har kanskje vært den værste dagen sånn sett.. hadde problemer med bekkenet en stund, men etter å ha gått litt turer så begynner det å bli bedre faktisk.... ryggen dreper meg om dagen da.. hehe.... noe må det være....... men er sykmeld og har vært det hele svangerskapet så jeg tar det bare med ro, å det hjelper jo en del ;o) også har jeg plutselig begynt å fa hals brann .. wæææ.. det er ikke noe godt =/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå